Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vem? [ID: Mathias Fischer - Garda krukmakeri]
Collapse
X
-
Ny medlem
Hej,
jag fick precis en skål från Thomas Stöfling som anses vara den som följer i Matthias Fischers fotspår på gotland - väldigt trevlig present.
men denna tråd gjorde att jag återigen kom att tänka på Matthias som jag träffade ett par gånger i mitten på 80-talet. min mor påstår fortfarande att fischer är den bäste; och vi har en théservis av honom (thékannan är den snyggaste jag sett), och några riktigt klassiska vinmuggar som dock är väldigt out-of-date idag - även om jag gärna dukar med dem om jag får chansen.
jag såg fischerskålen som gick på auktion på metropol 2008, men har sedan inte lyckats hitta något ställe där man kan hitta hans alster. mamma fyller 70 efter årsskiftet och jag skulle så gärna vilja ge henne något av fischer i present. kan ni tipsa om ställen eller hemsidor där Ni hittat hans saker, eller var ni letar.
ni kanske inte vill meddela sådant till andra utan har det som väl förborgade hemligheter; men det vore väldigt uppskattat om ni kan göra ett undantag. skicka gärna mejl direkt om ni inte vill vara öppna med det.
Tack på förhand!
Christian.Last edited by cewe13; 2012-10-05, 16:46.
Comment
-
ChristianUrsprungligen postat av cewe13 Visa inläggjag såg fischerskålen som gick på auktion på metropol 2008, men har sedan inte lyckats hitta något ställe där man kan hitta hans alster. mamma fyller 70 efter årsskiftet och jag skulle så gärna vilja ge henne något av fischer i present. kan ni tipsa om ställen eller hemsidor där Ni hittat hans saker, eller var ni letar.
ni kanske inte vill meddela sådant till andra utan har det som väl förborgade hemligheter; men det vore väldigt uppskattat om ni kan göra ett undantag. skicka gärna mejl direkt om ni inte vill vara öppna med det.
Tack på förhand!
Christian.
Jag har några väldigt fina Fischer (Stövling också) om du är intresserad.....
Comment
-
-
Oj, vilka läckerheter som visas upp på bildernaUrsprungligen postat av Bengt H. Visa inläggEn nära anhörig till Mathias Fischer har haft den stora vänligheten att skicka mig en hel del tidningsartiklar m.m. angående Mathias.
Visar här en annons samt några bilder på Mathias från en del av dessa tidningsartiklar.
Tack till er båda
Comment

Comment