Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Per Albert Lindblad - P.A.L. Norrtälje - Wäddö
Collapse
X
-
Charmig, rustik, fantasifull dekor/glasyr och tillverkad av krukmakarhänder, vill jag säga.Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggI väntan på att ingsen förhoppningsvis återkommer, visas ett litet fynd från loppisen som är vägg-i-vägg med auktionsfirman iSolna.]
Gratulerar, Gideon!p-son
Comment
-
[QUOTE=Gideon;201511]I väntan på att ingsen förhoppningsvis återkommer, visas ett litet fynd från loppisen som är vägg-i-vägg med auktionsfirman iSolna.
Den där ska Du veta har jag hållit i Gideon. Krysshammarsvägen är ett gammalt vattenhål.
Men du vet kanske hur det är. Jag hade redan hittat ett par grejer så det blev "hands off" från hon som bestämmer. Däremot, hade det stått Norrtälje under så hade det blivit kamp.
Comment
-
-eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeehuruUrsprungligen postat av Gideon Visa inläggTack, Polsson.
Men då undrar jag, prylsnubben, skulle Du ha valt en med Norrtelje eller Norrtälje?
.
Comment
-
Med e skulle jag också välja, om det hade funnits på hyllan.
Comment
-
Utan diskussion är denna diskus ej avsedd att kastas, slutdiskuteratUrsprungligen postat av Gideon Visa inläggMed e skulle jag också välja, om det hade funnits på hyllan.
http://precisensan.com/antikforum/sh...l=1#post182012
.
Comment
-
Grand de luxe
Såg denna på en hylla i Vårberg idag. I "båset" sålde man skor! Jag fastnade för örat och tänkte, nej det kan väl inte vara......
Svårt att komma åt, skorna drog och jag tvangs tillbaka. Äntligen framme, den där gula med lustiga örat på översta skohyllan,
får man kolla på den? Jomenvisst, kul om nån vill ha den, va vill du ge, ah 20-spänn, helt OK. Jag kan bara hålla med.
Sens moral: PAL-vad Du kunde............
.
Comment
-
Ursprungligen postat av ingsen Visa inläggPA Lindblad var min morfar han stavade alltid Norrtälje med e,men min morbror Gösta stavade med ä.Roligt att se ännu ett föremål av Gösta Lindblad.Ursprungligen postat av wasistdas Visa inläggPer Gustaf Albert Lindblad till dokumentationen. Trots lagningen så förtjänar den sin plats här tycker jag.Last edited by Gideon; 2012-12-17, 01:32.
Comment
.

Comment