Skön färgställning där Söffe!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Arvikakeramik
Collapse
X
-
Ett underbart krus där getabocken är grädden på moset, enligt min mening.Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inläggSamuel "the one and only " Johansson. Stämplad signatur och en getabock litet udda och kul kuriosa....Jmf stämpeln med skålen på sidan 6....
.
http://www.precisensan.com/antikforu...t=19794&page=6p-son
Comment
-
Ska man ha bocköl i troUrsprungligen postat av Polsson Visa inläggEtt underbart krus där getabocken är grädden på moset, enligt min mening.
, nä, den är förr litta, kanske gräddemos
.
Comment
-
Bocköl låter bra, prylsnubben, också kan vi lägga moset och grädden på dettaUrsprungligen postat av prylsnubben Visa inläggSka man ha bocköl i tro
, nä, den är förr litta, kanske gräddemos
.
20 kronors loppisfat med diametern 23 cm. Nog passar de bra ihop, Samuels charmiga krus och fantastiskt arbetade fat!Last edited by Polsson; 2010-09-25, 14:02.p-son
Comment
-
Den signaturen har jag aldrig sett, måste vara sena grejer av SJ.Ursprungligen postat av simco Visa inläggTjusiga saker!
Passar på att uppdatera med lite Arvikakeramik som väntat på tillträde till tråden.
Gräddkanna och skål av Samuel Johansson.
Comment
-
Så här modest brukade han ju vara, skålen annars i lite likartad dekorUrsprungligen postat av simco Visa inläggKul att kunna bidra med något nytt!
Hade inte heller sett signeringen förut, men trodde tvärtom att den var äldre innan farbröderna latade till sig med stämplar. Men du har sett betydligt mer Arvikakeramik än jag.
.
Comment
.
Comment