Ursprungligen postat av jani
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Törngrens i Falkenberg
Collapse
X
-
hmmm, har jag tagit i? Jag har ju lika stora av Bonnie o UelandUrsprungligen postat av Andres Visa inläggJani, hur stort är ett jättefat??
men
detta fatet är det största av de 'äldre' Törngrenarna....
36,5 cm i diameter och i perfekt skick!
Comment
-
Stort Grattis!Ursprungligen postat av jani Visa inlägghmmm, har jag tagit i? Jag har ju lika stora av Bonnie o Ueland
men
detta fatet är det största av de 'äldre' Törngrenarna....
36,5 cm i diameter och i perfekt skick!
Jag är tydligen inte den enda som blir "överfallen" av jättefat.
Men ett tillverkat av Edvin Larsson är ju onekligen angenämt
Du får börja hänga dina fat i gammal 1800-tals anda, från golvet, med någon enstaka centimeters mellanrum, snett sluttande mot taket.
Comment
-
Verkligen jättefint, Edvin, han kunde han.....Ursprungligen postat av jani Visa inläggJust hemkommen med ett jättefat av Edvin Larsson
.
Comment
-
Comment
-
Tack för det, Bengt H! Nu står den i Falkenberg/Törngren/Emil Larsson-hyllan och ser ut att trivas.Ursprungligen postat av Bengt H. Visa inläggGratulerar till denna härliga bringare, Polsson.
Förstår att den talade till Dig, och att den naturligtvis måste få följa med hem.
Det förstår jag att du fick en sådan där härlig känsla när du fick köpa fatet.Ursprungligen postat av bonnie Visa inläggDet är nog mitt största fat
På baksidan står det förutom Falkenberg och Törngren, Dalamönster fr 1686.
Mycket fint fat! Jag blev överlycklig när jag fick köpa det =)
Stort grattis!Last edited by Polsson; 2011-05-28, 20:22.p-son
Comment
-
Tack, Andres!Ursprungligen postat av Andres Visa inläggGrattis P-son till en ovanlig kanna......blev naturligtvis lite avis men den är ju i goda händer så allt väl!!p-son
Comment
-
Huh. Den kannan får mina ben att darra i knävecken och saliven rikligt rinna till, som hos flickan som stirrar på hamburgare i tv-reklamen. Låånga droppar från underläppen...Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg"Plötsligt händer det!" Denna 13,5 cm höga, väldrejade bringare med härlig glasyrdekor och snett handtag talade liksom till mig när jag upptäckte den. Naturligtvis fick den följa med hem till lergodssamlingen.
Vårda den ömt - det är ingen bön, utan en order.
Gratulerar!
Fin! Kan man inte få, eller har råd att köpa originalet, så är det här minst lika "bossigt!" som Knut Knutsson brukade dundra på med förr.Ursprungligen postat av bonnie Visa inläggDet är nog mitt största fat
På baksidan står det förutom Falkenberg och Törngren, Dalamönster fr 1686.
Comment
Comment