Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FB Stenbäck Trelleborg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Akta Dig, Polsson - snart infriar Du mardrömmen - en skörderik sommar av begärliga skånska lergodsvaror av Dina favoriter.
    Dessutom, en lärdom kan dras i fråga det lilla stenbäckskruset.
    Det är lönsamt att gå på nödig inrättning vid behov.

Grattis till fina köp hittills!

Comment

• Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
      Akta Dig, Polsson - snart infriar Du mardrömmen - en skörderik sommar av begärliga skånska lergodsvaror av Dina favoriter.
      Dessutom, en lärdom kan dras i fråga det lilla stenbäckskruset.
      Det är lönsamt att gå på nödig inrättning vid behov.

Grattis till fina köp hittills!
      Om mardrömmen hade infriats, hade jag inte varit så dum att jag hade berättat om den. Man vill väl inte äta upp sina ord?

Gällande Stenbäcksvasen, kan jag konstatera att säljaren förlorade 4 kronor ( jämfört med vad han inhandlade den för på Tradera) på att sälja den till mig, men förhoppningsvis gick han på plus ändå. Hade han haft lite lägre pris på två Svedala-saker, hade jag varit ännu närmare mardrömmen.

Tackar för grattiset!
      Last edited by Polsson; 2010-07-22, 23:31.
      p-son

Comment

• Tänkte på dig idag Polsson
        Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av luchur Visa inlägg
          Tänkte på dig idag Polsson
          Det känns tryggt och tillfredställande att PES:are, i detta fall du luchur, tänker på mig. Tackar för bilden. Om inte jag är fel på det, bör lampan vara ett hemmabygge, dvs inte avsedd att vara en lampa från början. Rätta mig om jag har fel. Kom dessutom på att rönnbär ligger rätt i tiden den 3 oktober. F B Stenbäck var med sin tid tydligen.
          p-son

Comment

• Tyvärr så var det lite bråttom då jag var där på övertid och min jacka riskerades att låsas in i garderoben Så jag missade att ta en koll om det var original eller en omgjord vas

Comment

• Ursprungligen postat av luchur Visa inlägg
              Tyvärr så var det lite bråttom då jag var där på övertid och min jacka riskerades att låsas in i garderoben Så jag missade att ta en koll om det var original eller en omgjord vas
              Ok! Tack ändå!
              p-son

Comment

• FBS brun vas

För ovanlighetens skull visas en FBS-vas som inte är översköljd med metallen från Cypern i kompanjonskap med oxygen, cuprum+oxygen. Den 18 cm höga skapelsen är dessutom unik såtillvida att det har ett hål i botten. Ytterligare ett anmärkningsvärt påpekande om vasen är priset: 3 kronor exklusive frakt.
                Jag har aldrig sett dess like och sannolikt är den lika unik som prylsnubbens
                FBS-vas i inlägg 84.
                Bifogade filer
                Last edited by Polsson; 2010-10-12, 18:59.
                p-son

Comment

• Onekligen kusin till min bleka, tänk att kussen gått å blitt borrad.
                  Formen och storleken likartad, min 16.5 cm hög, vidare som det ser ut stämplade med samma stämpel, alltså antagligen ungefär samma ålder.
                  Bifogade filer

Comment

• Återigen grattis, Polsson!!!

Comment

• Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                      Onekligen kusin till min bleka, tänk att kussen gått å blitt borrad.
                      Formen och storleken likartad, min 16.5 cm hög, vidare som det ser ut stämplade med samma stämpel, alltså antagligen ungefär samma ålder.
                      Visst finns det likheter i fråga om formen, fast jag tycker att halsen med "avslutet" på din vas håller högre klass.

Ursprungligen postat av Rosa Visa inlägg
                      Återigen grattis, Polsson!!!
                      Du är då vänligheten personifierad, Rosa! Tack skall du ha.
                      Last edited by Polsson; 2010-10-12, 21:28.
                      p-son

Comment

• Undrens tid är inte förbi. På en av våra största välgörenhetsloppisar i Stockholm, mitt på lördagen och i ett fullständigt galet folkvimmel står,.
                        Ja vem, om inte Frans Bernhard i egen hög person. Andäktigt vänder jag honom upp och ner, så riktigt stämplad. Inte för att det var något tvivel, nej tvärt om. Den glasyren tar man inte fel på, men ändå. Härligt med sådana tydliga stämplar. Dessutom, blyertsrester. 60-tydligt, vad betyder det, 60 öre kanske. Samt ett längre ord i blyerts som jag får titta mera på imorgon. Nu är det kolsvart, men jag var bara tvungen att ta några blixtrande kort på den nermörka balkongen. Är det Frans Bernhards version av löpande hund vi ser som dekor eller vad säger husse Polsson.
                        Nog borde det vara så.....
                        Priset ? 25 riksdaler...............
                        Bifogade filer

Comment

• Grattis Prylsnubben!!!!!!!!! Var häromdan på mitt fyndställe i stan där jag hittat en Stenbäck, en ABL och en Möller & Bögely. Men inget av intresse denna gång. Man blir bortskämd och tror att det ska finnas något varje gång. Så kul att se att undrens tid inte är förbi.

Comment

• Tack Rosa.

Comment

• Grattis, Prylsnubben!
                              Det äger sin riktighet att dekoren kallas löpande hund. Förutom Frans B var även Bergmans i Kristianopel förtjusta i vovven, men det vet du säkert redan. Jag tror att det nästan på dagen är en månad sedan jag köpte en Stenbäck. Det var den bruna med hål i botten vilken sannolikt tillverkades vid den tid då F B hade öronproblem.

Ursprungligen postat av Rosa Visa inlägg
                              Grattis Prylsnubben!!!!!!!!! Var häromdan på mitt fyndställe i stan där jag hittat en Stenbäck, en ABL och en Möller & Bögely. Men inget av intresse denna gång. Man blir bortskämd och tror att det ska finnas något varje gång. Så kul att se att undrens tid inte är förbi.
                              Blir en aning avundsjuk på dig Rosa och andra i Stockholmstrakten. Det vimlar ju av fyndställen/loppisar där uppe. Fick en rundvandring av Gideon och Jani för några år sedan och det var rena rama "julafton".
                              Last edited by Polsson; 2010-11-13, 23:15.
                              p-son

Comment

• Tack Polsson, jag somnar med ett leende på läpparna ikväll....

Comment

Working...
                                X