Patrick Nordström?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Karl Artur Fredriksson (1920-2001), Sölvesborg
Collapse
X
-
Keramikern hade blivit väldigt glad över att få bli jämförd med ett så världsberömt namn.
Det är inte heller illa gissat, eftersom h*n också experimenterade och provade sig fram - tyvärr utan större framgång, men det har som alltid med utbyte och marknadsföring att göra.
Fler gissningar, tack!
Går de inte hem, så ska jag dra in salig moster i det här. Vad har hon med det här att göra? Inte med keramikern, de var inte ens i samma stad - långt därifrån, men de levde samtidigt.
Hon tjatade jämt om uttalet på på en viss begynnelsebokstav, som också råkar vara densamma som den stad keramikern verkade i. Puha.Last edited by Gideon; 2010-12-11, 20:28.
Comment
-
Nja, men titta åt höger i landskapet (eller kartan då) där Getthen jobbade, men gärna också på vissa rödmärkta ord högre upp...Ursprungligen postat av engelsson Visa inläggGetthen Holm
Comment
-
Yesss!
Min moster tog alltid chansen att grabba tag i mig, varje gång hon kom ner från Sundsvall, för att kolla att det inte blev ett tje- eller sje-ljud, utan sådär isande rent som Kaa i Djungelboken kunde skrämma folk med.
När jag gjorde rätt, blev det en jätteblöt puss på mun varje gång, vilket jag ännu har trauma utav...
Så vilken stad i Blekinge är skålen gjord?
Comment
-
-
-
Comment
-
Det var snarare uteslutningsmetoden, jag är jättedålig på keramiker i Blekinge
, jag valde mellan Karl-Artur Fredriksson och så 2 ggr Jarnestad, Alf och Anna men Jarnestadarna försvann ju när det inte var Karlskrona
Comment
-
Har sammanfogat ett par trådar om Karl-Arthur Fredriksson och flyttat dem till Keramik & Porslin/ Övrigt svenskt. Flagga gärna om ni hittar fler lösa trådar, så att vi kan knyta samman dessa och få sammanhängande diskussioner och bra överblick på produktionen.
mvh simcoLast edited by simco; 2011-03-15, 15:34.
Comment

Comment