Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Marian Zawadsky

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fint, visa nu kalkonvasen också, den är jag nyfiken på.....

Comment

• kalkonen / tjäder lampan den har nog bara kommit med i bakrunden marian har inte har gjort den kan slänga upp en bild iaf.

Comment

• sätter en lampa som är 105 cm hög brevid den store för att visa hur stor den är

marian 1964 "valkirja" ca 160 cm hög den är säkert 30 i diameter på största ställe

kalkon lampa ej marian ca 68 cm hög
        Bifogade filer

Comment

• Valkirja var en RIKTIG HÖJDARE, grattis!! Kalkonen som blev en tjäder blev dessvärre en besvikelse....

Comment

• marian 1959 höjd ca 120 cm tror den är ganska ovanlig
            Bifogade filer

Comment

• Hej igen Dolly, jo, den får betraktas som ovanlig. Dekorationen har inte jag sett tidigare men fram för allt formen på lampfoten med en liten midja är första gången jag stöter på...trevlig!

Comment

• För dokumentation visas här en 56 cm hög golvvas som säljs vid Hebergs auktioner nu till helgen. Rubriken är "Tilgmans Antoni Marian Zawadski". Troligen hinner jag inte åka till visning eller auktion.
                Bifogade filer

Comment

• En mitten 60-talare gissar jag, hör heller inte till de vanligare....tack för titt!

Comment

• oval/ovoid vas 56 cm hög marian z står inget daterat årtal svårt att avgöra men kanske runt 1965
                    Bifogade filer

Comment

• Fin...-61-62 gissar jag.....mest Z runt 61/62 ingen garanti...Z kommer tillbaka igen när han öppnar eget i Vallda, då -70-tal
                      Last edited by Andres; 2013-11-04, 16:14.

Comment

• detta fat startade mitt intresse av tilgmans keramik , hade ingen aning om va tilgmans var när ja köpte detta på loppis för 75 kr
                        marian 1954 "antilopen"
                        Bifogade filer

Comment

• marian 1958 höjd ca 130 cm
                          Bifogade filer

Comment

• Fin lampa, ovanlig i formen...lampskärmen gillade jag, lite extra arbete på den, också den ovanlig...grattis!!

Comment

• marian 1961 "XIII" 1300 talet motiv total höjd upp till lampfästet 65 cm
                              Bifogade filer

Comment

• marian 1960 total höjd med skärm ca 128 cm
                                Bifogade filer

Comment

Working...
                                X