Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kinaporslin.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Kul att vi fått någon som är riktigt duktig på Kineiskt porslin hit, välkommen Matti!
    Jag har ju en del som jag inte vet så mycket om - en del av trådarna är riktigt gamla, kunde ju vara kul om någon visste lite mer om sakerna.
    Kanske skall jag lägga in nya bilder?

Comment

ojne voine......jag vet endast lite av...väldigt smal område. men tack för välkomnandet FBQ!
      Det har ju blivit så att man mest har tittat på konsthanverk föremål från 1600-talets början till mitten på 1800-talet. Har inte heller kunnat rest runt i världen så har endast sett föremål via böcker och aktionskataloger och föremål i verkligheten, vad man har haft i auktioner på hemmaplan här i Göteborg- så som jag sade tidigare att jag är evigt en nybörjare, och kommer så att bli i det här svåra ämnet. Men kul och alltid lär man nytt...såsom jag redan har lärt av dina stora kunskaper i europeisk porslin.
      Men....jag ska göra så gott jag kan, alltid aktiverar det en att leta mera information.

Comment

Alldeles riktigt Matti.Jag har höns som hobby som du ser på kortet under ejje,visste bara att dom hade fjädrar för 20 år sedan,sedan har man under årens lopp tyckt de va roligt å då fyller man ju på sitt vetandeföråd å som sagt man blir aldrig fulllärd,men alltid fastnar de nåt. Hur som helst kul när de kommer intressenter hit!

Comment

Inte har jag några stora kunskaper i europeiskt porslin
          Tror bara att jag är någorlunda bra på att datera 1800-talsfotografier och läsa 1600-talsdomböcker. Annars försöker jag så gott jag kan.
          En del äldre saker går bättre än annat, svenskt brukar gå lite lättare.

Tror ingen klarar allt - tur att vi kan hjälpas åt här på PES

Comment

ahh...va snälla ni är eje5666 och FBQ...jättekul att komma hit!

Comment

Working...
            X