Ok..köpt fatet igår men kameran fungerar inte. Det ä Dumler o Breiden från Höhr.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Dümler & Breiden (1879 / 1883-1995 Höhr-Grenzhausen, Tyskland)
Collapse
X
-
wooohooo ett mysterium löst tack tack tack =))Ursprungligen postat av Berth Visa inläggOk..köpt fatet igår men kameran fungerar inte. Det ä Dumler o Breiden från Höhr.
http://cgi.ebay.at/Dumler-Breiden-Ar...ayphotohostinglivet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!
Comment
-
Där är den ja!! Här har du en länk med massor av tyska stämplar, korslagda värjor i parti o minut, den BORDE finnas med här. http://www.oldandsold.com/pottery/germany1.shtml
Om det är ett Ö, får du ju leta bland de länderna som har; Turkiet, tyskland, österrike...Last edited by Äjth; 2008-12-23, 13:16.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Vad som ser ut som handtag till korsade svärd, är D och B.
Dumler & Breiden (Peter Dumler och Albert Breiden) producerade stengods i Höhr-Grenzhausen, Palatinate, Tyskland, under åren 1883-1992.
Din kanna har den typiska orange färgen i samspel med mörkbrunt, vilket jag oftast sett på tidigt 1930-tal, inte bara från den fabriken.
Exempelmärkning i jämförelse:
D & B har stämplat på andra sätt också, och jag har försökt hitta en komplett märkningslista på nätet, tillsammans med historik, men det verkar vara magert med det.
Någon annan kanske lyckas bättre?
Comment
-
Du är en guldgruva Gideon! God Jul på dig o sambon!!!Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggVad som ser ut som handtag till korsade svärd, är D och B.
Dumler & Breiden (Peter Dumler och Albert Breiden) producerade stengods i Höhr-Grenzhausen, Palatinate, Tyskland, under åren 1883-1992.
Din kanna har den typiska orange färgen i samspel med mörkbrunt, vilket jag oftast sett på tidigt 1930-tal, inte bara från den fabriken.
Exempelmärkning i jämförelse:
D & B har stämplat på andra sätt också, och jag har försökt hitta en komplett märkningslista på nätet, tillsammans med historik, men det verkar vara magert med det.
Någon annan kanske lyckas bättre?Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Dumler & Breiden i Höhr, Tyskland, har förekommit i flera trådar här är nog den bästa med info från Gideon.
Comment
-
Tack för länken Kaptenen.Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inläggDumler & Breiden i Höhr, Tyskland, har förekommit i flera trådar här är nog den bästa med info från Gideon.
http://www.precisensan.com/antikforu...ghlight=dumler
Comment
-
Comment
Comment