Hittade några tallrikar i helgen som fick följa med hem. (Finns även en mindre med blåvitt motiv och en papegoja)
Tyckte de var intressanta och hade fina motiv.
Motiven ligger under glasyren.
Tallrikarna har krackelerad yta och på baksidan syns även porer. De är inte helt jämna.
Baksidan har en djupstämpel samt en målad stämpel som jag båda läser till K eller OK?
Tallriken med det gula motivet har samma djupstämpel och målad stämpel men i färgen gult.
Sista tallriken har endast djupstämpel.
Jag får lite medelhavsvibbar?
Vad tror ni om ursprung, tillverkare och ålder.
Kommer tyvärr inte riktigt vidare.


Tyckte de var intressanta och hade fina motiv.
Motiven ligger under glasyren.
Tallrikarna har krackelerad yta och på baksidan syns även porer. De är inte helt jämna.
Baksidan har en djupstämpel samt en målad stämpel som jag båda läser till K eller OK?
Tallriken med det gula motivet har samma djupstämpel och målad stämpel men i färgen gult.
Sista tallriken har endast djupstämpel.
Jag får lite medelhavsvibbar?
Vad tror ni om ursprung, tillverkare och ålder.
Kommer tyvärr inte riktigt vidare.
Comment