Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stolt, charmig katt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Får sälla mig till kattgänget med lite olika glaskatter samt ett par i katter på teakbricka gjorda i något slags plastmaterial.
    Bifogade filer
    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

• Ursprungligen postat av Samlartrollet Visa inlägg
      Får sälla mig till kattgänget med lite olika glaskatter samt ett par i katter på teakbricka gjorda i något slags plastmaterial.
      Blev lite förvånad när du skrev "sälla mig", men faktiskt du är ny i akademin, nummer 29 dessutom. Har tydligen för många trådar att hålla reda på. Det finns tex troll som samlar och troll från Kolmården. "Glasnoja i överflöd", är ju en lämplig presentation med tanke på alla glaskatter du visar. Den med svart och vitt på, fångade min blick direkt.

En av landets mest exponerade katter, måste denna katt vara, fast frågan är om de flesta inte först och främst ser pojken, "Pelle" (eller är det katten som heter så). Lisa L har verkligen lyckats fånga ett realistiskt ögonblick med pojken och katten, fast frågan är om kattälskare i vårt avlånga land rekommenderar ett sådant famntag på en katt. Tycker mig se att katten inte är särskilt glad.
      Hur många figurer "Pelle" gjöts det på Gustavsberg undrar jag?
      Bifogade filer
      Last edited by Polsson; 2009-07-23, 12:52.
      p-son

Comment

• Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
        Blev lite förvånad när du skrev "sälla mig", men faktiskt du är ny i akademin, nummer 29 dessutom. Har tydligen för många trådar att hålla reda på.
        Fårstår inte riktigt vad du menar, Sälla mig betyder ansluta sig till och det var det jag menade att jag får ansluta mig till kattgänget. I övrigt så figurerar många prylar i olika trädar eftersom de platsar på olika ställen. Är det jag som har för många trådar?

Comment

• Ursprungligen postat av Samlartrollet Visa inlägg
          Fårstår inte riktigt vad du menar, Sälla mig betyder ansluta sig till och det var det jag menade att jag får ansluta mig till kattgänget. I övrigt så figurerar många prylar i olika trädar eftersom de platsar på olika ställen. Är det jag som har för många trådar?
          Också har jag varit otydlig igen! När du skrev "sälla mig" blev jag förvånad för jag trodde att du hade visat katter tidigare, men så var ju inte fallet. Däremot
          har vi ju haft skriftlig kontakt på tex svininventeringen. Det var på sådant sätt jag blandade ihop det. Det är inte du som har för många trådar, det är jag. Därav sammanblandningen.

Varifrån kommer din svart&vita glaskatt?
          Last edited by Polsson; 2009-07-23, 17:44.
          p-son

Comment

• Superellips

Piet Hein är ju dansken som skapat superellipsen. Det betyder ungefär största möjliga omkrets på minsta möjliga yta. Den principen är ju bra när man skall sitta runt ett bord eller när bilar skall köra köra i en rundell. Ihop med Bruno Mattsson skapade han ett berömt bord och det är Piet Hein som ligger bakom rondellen på Sergels torg i Stockholm.
            Piet Hein är också känd för sina så underfundiga dikter - grukar.
            Här är på några bilder samlat superellips, gruk och katter - allt av Piet Hein.

Vad de används till? Jo, med en magnet kan man fästa små lappar, inköpslistor etc på den lilla stålplattan mittpå.
            Bifogade filer

Comment

• syskonen bus

får man presentera nykomlingarna Maja och Bosse Bus

7 veckor nu...

och väldigt levande...
              Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Lea Visa inlägg

7 veckor nu...

och väldigt levande...
                Men så himla söta! Jag har också en Bus i familjen...men han är en herre på hela 5 år han men lika busig som en kattungen ändå.

Comment

• Gustaf

Eftersom "alla" tycks ha fastnat i Helsingborg i dagarna, med omliggande trakter, och inget händer här, så kanske vi utombys kan roa oss med att mjaua oss till soffs?
                  Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av gideon Visa inlägg
                    eftersom "alla" tycks ha fastnat i helsingborg i dagarna, med omliggande trakter, och inget händer här, så kanske vi utombys kan roa oss med att mjaua oss till soffs?
                    Så gulligt

Comment

• Jamare

Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
                      Piet Hein är ju dansken som skapat superellipsen. Det betyder ungefär största möjliga omkrets på minsta möjliga yta. Den principen är ju bra när man skall sitta runt ett bord eller när bilar skall köra köra i en rundell. Ihop med Bruno Mattsson skapade han ett berömt bord och det är Piet Hein som ligger bakom rondellen på Sergels torg i Stockholm.
                      Piet Hein är också känd för sina så underfundiga dikter - grukar.
                      Här är på några bilder samlat superellips, gruk och katter - allt av Piet Hein.

Vad de används till? Jo, med en magnet kan man fästa små lappar, inköpslistor etc på den lilla stålplattan mittpå.
                      Superellipsen kände jag till, men grunkar, porslin och Sergells torg var en nyhet. Visst är det lätt för en katt att tala om hur man ska leva, han kan ju ta dagen som den kommer. Därmed inte sagt att jag ogillar katten.

Ursprungligen postat av Lea Visa inlägg

7 veckor nu..och väldigt levande...
                      Visst är de söta de små liven! Man har svårt att tänka sig att de kan attackera fåglar och andra smådjur när man ser deras oskyldiga miner.

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                      Eftersom "alla" tycks ha fastnat i Helsingborg i dagarna, med omliggande trakter, och inget händer här, så kanske vi utombys kan roa oss med att mjaua oss till soffs?
                      Eftersom jag saknar ordinarie katter, gör jag som katten, gapar stort, och tar mig en jamare.

P.s
                      Eftersom det visas duvor på hönstråden, kan man väl visa jamare på kattråden?
                      D.s
                      Bifogade filer
                      Last edited by Polsson; 2009-08-03, 15:50.
                      p-son

Comment

• Nördig kisse.
                        Bifogade filer

Comment

• Härligt med en så glasintresserad kisse.

Comment

• ett nyförvärv

Denna katt följde med hem från Antik och samlarmarknaden i Markaryd i söndags....ingen aning om ursprung eller så....men den kan väl platsa här..
                            Bifogade filer

Comment

• Stilig katt. Det ser ut som kopparlyster med viss ålder?
                              Kan Du fråga den om den vill visa oss sin akterdel, så att vi kan se hur det ser ut även där? Då kanske något av de nio liven och härkomsten röjs, fast ingen märkning finns.

Comment

• akterdelen

Jodå....den visar villigt upp aktern men där finns inga märkningar ....
                                Bifogade filer

Comment

Working...
                                X