Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Storken från Bornholm...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ett senkommet tack för länken, Kaptenen!
    Synd att det inte gick att spara bilden och att det inte fanns fler detaljbilder.
    Nån som vet hur man gör, förutom att förgäves högerklicka på bilden?

Comment

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
      Ett senkommet tack för länken, Kaptenen!
      Synd att det inte gick att spara bilden och att det inte fanns fler detaljbilder.
      Nån som vet hur man gör, förutom att förgäves högerklicka på bilden?
      Att det inte går att spara bilden beror sannolikt på, att det är ett Adobedokument och är säkert avsiktligt just för att bilden inte ska kunna sparas av "tittare". Men om du klickar på plustecknet så får du närbilder på de olika fåglarna. Man kan också klicka "lite varstans" på bilden (muspilen är då ett förstoringsglas) för att få detaljbilder - men endast av de fåglar som finns där - förstås
      Men det har du kanske redan upptäckt?
      Last edited by TinaSand; 2009-06-21, 10:45.

Comment

Hej och välkommen tillbaka till forumet Gideon! Jag har saknat Dig!

Under bilden av storkarna klicka på Större bilder, då öppnas ett nytt fönster som täcker i stort sett hela skärmen med en högupplöst bild. Denna går att zooma, så att man bättre kan se detaljer och spara kan Du göra genom att trycka på tangenten print screen (prt Sc) och sedan är det bara att i ett bildredigeringsprogram klistra in (paste) och sedan spara.

Hoppas att detta var till någon hjälp!

Comment

Lägger in bilden i tråden så att den inte försvinner i framtiden.
          Bifogade filer

Comment

Ahh! Tack!
            Då åker fotot in i bildarkivet.
            Med detaljer, menade jag andra vinklar och inte minst hur fåglarna ser ut undertill. Men kan inte få allt här i världen, allraminst om man är petnoga.
            I övrigt får man räkna mig som amateur vid datorns skrivbord. Tack igen till er för tipsen!

Comment

Working...
            X