Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Upsala-Ekeby till 1000! Tidiga föremål fram till slutet av 20-talet.
Collapse
X
-
Roligt att kunna bidra till ett bra initiativ. Vore spännande att kunna fånga denna del av produktionen på bild och här fanns redan många fina exemplar jag inte sett tidigare. Rinnglasyren är en favorit även om jag samlar Upsala Ekeby i flera tidsåldrar.
Comment
-
Jag vill också uttrycka tack och uppskattning för allt Sixten visat upp på tråden. Det är ju alltid en ytterligare dimension att se bilder och hur signaturer och stämplar ser ut.
Jag passar på att visa en ampel som jag såg för en tid sedan. Den har nummer 108xx. Vad kryssen står för vet jag inte men kanske något med glasyren eller det okända?
Comment
-
På inlägg 209 har jag visat en brun vas med nr 2711 och text "Bruno" (?) http://precisensan.com/antikforum/sh...0-talet/page21. Här en likadan vas men grön och med text "Greta".
Comment
-
Gryta 3.1383
Simco startade tråden med att visa en skål med nr 1383 och på inlägg 244 har Sixten också visat en likadan skål med nr 1383. Jag har fått fatt in trebent gryta med två öron som har nr 3.1383. 15 cm mellan öronen och 10 cm hög. Dekoren är ungefär som från Bo Fajans kring 1920.
Comment
Comment