Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Zebra av Eugen Trost

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
    De övriga färgerna i Trosts Zebra från Gefle (det borde stå under om det är det) är mycket ovanliga och letas av samlare överallt. Ibland ser man dem på mässor, men det är som sagt ovanligt. På antiknätets forum ligger en diskussion ute med bilder på olika färger. Ingen har ännu lyckats visa upp en gul...
    http://www.antikviteter.net/antikpra...tml?1191414048
    Ja jag har sett den gröna koppen på denna sida och gillade den skarpt!! Tyvärr verkar det mest finnas svarta till salu på Tradera exempelvis!!

Comment

Jag har letat med ljus och lykta efter tekannan ur serien Zebra men utan framgång!!! Hittar "bara" tekoppar.. Skulle vara roligt att ha en snygg tekanna i samlingen oxå =) Någon som har något tips?

Comment

Det gick en randig tekanna för 15.200 kronor på Tradera i februari. De har kvar bilden och använder i sin reklam. Själv kan jag komma på massor av bättre ställen att använda de pengarna på. Den randiga tekannan är rätt sen i servisen, från början såldes Zebra med helsvart tekanna. Prisvärd!

Comment

Någon som har bilder på en kanna i annan färg än svart/vit? Skulle vara kul att få se bilder i så fall.
          ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

jag tycker att de som är på tradera kan bjuda lite överpriser! Såg en aktionssida på nätet där en tekanna gick för 1200:- kr eller något liknande! Har upptäckt en väldigt fin serie, Arabia med serien Krokus !!

Comment

Ursprungligen postat av brodertuck Visa inlägg
              Någon som har bilder på en kanna i annan färg än svart/vit? Skulle vara kul att få se bilder i så fall.
              Jag tror inte det finns... Eftersom kannan är sen så har nog svart/vitt utkristalliserat sig som den "enda" färgen tills dess.

Comment

Lite skillnad mellan dessa tu!! personligen gillar jag mer den "nyare" versionen av Zebra tekannan. Men denna var helt klart värd namnet Zebra, blev finare då man såg vad det slutgiltiga budet blev på Tradera =) men som sagt så tror jag nog att man kan få tag på den "nyare" för en betydligt billigare peng än vad den gick för på Tradera.

Comment

Smulania, vad betalade du för din kopp?

Comment

nybliven (idag!) stolt ägare till 9 st zebrakoppar i svart, svart AU kanna, sockerskål, gräddsnipa och assietter till!

Comment

Ursprungligen postat av johlin Visa inlägg
                      nybliven (idag!) stolt ägare till 9 st zebrakoppar i svart, svart AU kanna, sockerskål, gräddsnipa och assietter till!
                      Får man fråga vad du gav?

Comment

Också nyfiken

Jag är också nyfiken var man hittar en sådan stor lot av Zebra.

Ursprungligen postat av TonyR Visa inlägg
                        Får man fråga vad du gav?

Comment

Jag gav 2000 kr för alltihopa. Hade turen att vara först på en annons!
                          Assietterna är ur servisen Ceylon av Hertha Bengtsson har jag lärt mig, jättefina till!

Comment

Jag vet vad min gamle far hade sagt om detta.
                            Har man sån tur behöver man inget vett!!
                            Grattis till ett kanonklipp!
                            ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Tack! Jag åkte visserligen en bit för att hämta dem men det var det värt.
                              De är som nya, inte en enda ynka krakelering eller prick!

Comment

Zebror av olika slag

Hej!

Jag är i köpartagen och vill skaffa mig ett set Zebra koppar. Man jag blir inte riktigt klok på märkningarna. Det verkar vara olika stämplar i botten på dem. Kan någon förklara vilken som är den "äkta" Zebra koppen? Jag har bla sett att det finns ifrån Gefle och sen en som har lite utlanska namn.

Tack på förhand
                                //Björn

Comment

Working...
                                X