De olika märkningarna beror på att Zebra tillverkades under många år. Gemensamt för dem alla är att de alla är märkta "Gefle".
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Zebra av Eugen Trost
Collapse
X
-
Enligt min erfarenhet är det ingen skillnad i pris som beror på märkning/tillverkningsår.
Däremot ska man vara uppmärksam på skicket. Zebra är dras med en benägenhet att krackelera, spricka och missfärgas."Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
Konfucius
Comment
-
-
Randig Zebra kanna ute på Tradera nu http://www.tradera.com/Kaffekanna_Ze...ktion-55863678
Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör
Comment
-
Tack för att du håller oss informerade! Glömmer bort att lusläsa Gefle-sidorna ibland...
Undrar var den stannar? Senaste budet 11.000 och fortfarande är reservationen inte uppnådd. Det kanske bara är någon som luftar sin samling och som inte har för avsikt att sälja...
Comment
-
Ja det är hutlöstUrsprungligen postat av Peter S Visa inläggJa speciellt den sista där säljaren inte nöjde sig med 500 per assiett...
Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör
Comment
-
På Tallens fina blogg har han lagt ut trevliga bilder och lite dokumentation kring Trosts Zebra.
Då det av någon anledning inte går att länka bilder från bloggar(!?) så laddar jag upp några av dem här. Tallen har tidigare givit carte blanche för detta om jag minns rätt."Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
Konfucius
Comment
Comment