Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mangania Du Älskade Del:6

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fenföring.....

Ursprungligen postat av tallen Visa inlägg
    Den har utmärkt balans, inga problem med det! Du ser den ju stående på bilden eller menar du att den skulle stå på stjärtfenan..? Den är inte av en sån modell att den kan stå så.
    På bilden här så verkar det som om det fans en liten yta vid "fenbasen" som kanske var till för att ställa den upprätt på. Nu tittade jag på bilden på baksidan/undersidan i riktiga tråden och det verkar vara en platt fläck, stämmer det?

Kan det vara så enkelt att vi ser på resultatet av lite norskt industrispionage
    Har har vi ett annat exempel M19 alla Norge!!!
    Last edited by DeBeer; 2011-01-08, 20:23.

Comment

• *Grandcanyonsmiledelux*

Nu är skönheten min!!!

Visserligen inte just det här exet, inte heller har jag betalat eller fått hem den men lika lycklig är jag för det!!!! Det är den förträffliga Luchur här på forumet som sålt den till mig så jag vet att den kommer att anlända i två hela delar!

Jag läääängtar att få koka ärtsoppa och bjuda på Punch! Eller varför inte thaisoppa med kyckling och sockerärtor eller potatis och purjolökssoppa med grillade Emmentalermackor eller eller eller.......dax att se om jag hittar stavmixern i något skåp!!!!
      Bifogade filer
      Last edited by DeBeer; 2011-01-10, 23:27.

Comment

• Lyllos

Jag bjöd inte över eftersom jag visste att du så gärna ville ha terrinen

Skämt åsido så kommer lite fakta, den är en del av serien "Indiana" av Percy, glasyrerna är Negro och Turkos (insida). Nu letar du väl efter resten av servisen också? Jag tror den är väldigt ovanlig i alla fall! En bild i färg finns ju här på forumet nånstans...men jag lägger in den igen!
        Bifogade filer
        http://www.porslinsbloggen.se/

Comment

• Låter som om jag får en riktigt god soppmiddag när jag levererar den
          Kul att den kom till rätt person

Comment

• KP - Minaret - Turning Torso

Har någon sett den i fler storlekar eller färger?

Från Karlskrona porslinfabrik mellan -42 till -51. Tillverkningen fortsatte även sedan fabriken köpts upp av Gefle, med modellbeteckningen KP.

Design: Arthur Percy

Storlekar: 22cm & 34cm
            Bifogade filer
            Last edited by DeBeer; 2011-01-16, 22:30. Anledning: En till bild...

Comment

• Här finns en "Minaret" i vitt och guld ute till försäljning på Tradera nu:

Comment

• Ursprungligen postat av simco Visa inlägg
                Här finns en "Minaret" i vitt och guld ute till försäljning på Tradera nu:
                http://www.tradera.com/Vas-Arthur-Pe...1108_125853813
                Ser genast till att lägga till den i raden bland de andra...

Comment

• BA - Bruksporslin

Modell BA har tydligen tillverkats i en serie med kastruller och fromar också...
                  Jag har sett en kastrull och jag själv har två ungssäkra crocotte-formar i Negroglasyr. Nu vill jag ha mer....*suktar*...

Not: I bakgrunden står det en sockerskål i MA modellen av Mannerheim.
                  Bifogade filer

Comment

• Modell - FD

HA!

Titta vad man kan få ihop när man sammanställer lite information från olika trådar här på PES!!!

Mitt ex. är alltså en skål i modell FD i storlek ca: 21 x 16 x 7,5cm. Jag har dock sett den i två mindre storlekar som jag nu håller ögonen öppna efter
                    Bifogade filer
                    Last edited by DeBeer; 2011-01-29, 00:17.

Comment

• Lägger in en bild på mina ljusstakar i Mangania glasyr, tror inte de är med förut. Det är väl Percy som ligger bakom modellen om jag inte missminner mig.
                      Bifogade filer

Comment

• Ljusstake modell Z

Ursprungligen postat av Danjel Visa inlägg
                        Lägger in en bild på mina ljusstakar i Mangania glasyr, tror inte de är med förut. Det är väl Percy som ligger bakom modellen om jag inte missminner mig.
                        Stämmer bra, detta är modell Z tillverkad 1936-64, design Arthur Percy.

Jag söker dem själv men när jag sett dem har de varit skadade eller blivit för dyra (Var med och budade på Tradera för ett tag sedan på ett par)....

Comment

• Badrum....

Jag gillar att blanda upp mitt mattsvarta porslin med lite mer färgglada dekorer. På min badrumshylla samsas de med Mallorca. Det är ett gäng sockerskålar i modell AU, en burk med lock modell BI 6 och ett par cigarettbägare

Jag glömde bort att säga att även tvålkoppen är från Gefle, den har två gröna trollsländor som dekor på insidan
                          Bifogade filer
                          Last edited by DeBeer; 2011-02-13, 00:06.

Comment

• Tallrik & assiett..... finns det fler storlekar?

Glasyr: Negro
                            Storlek: 17,5 + 21,5cm
                            Modell: BA - Kanske, kan någon bekräfta.....
                            Design:

Kan det finnas större??? Vet någon???
                            Bifogade filer
                            Last edited by DeBeer; 2011-02-21, 19:19.

Comment

• Ja, jag tror det finns en storlek större, vet inte exakt hur stor, gissningsvis ca 24 cm.
                              http://www.porslinsbloggen.se/

Comment

• Det där är väl modell BA?

Comment

Working...
                                X