Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mangania Du Älskade Del:6
Collapse
X
-
Korrektion: Detta är modell AM
[Nix, jag hade fel, korrekt är:Ursprungligen postat av DeBeer Visa inläggJag misstänkte att den skulle vara läcker men detta var över all förväntan!!!!!
Det lutar nu åt att det blir en SVART Adventsljusstake i år

Tror ni att det är A. Percy som har varit framme igen? Jag tycker att jag ser spår i formspråket....
Stämpel: Silver + text Mangania
Mått: 9,5 x 37cm
Modell: Kan det vara L som tillverkades mellan 1930-57?
Modell: AM 1941-57Last edited by DeBeer; 2010-09-23, 18:06.
Comment
-
Villhabegär.....
Jag var på Antik & Kuriosa Mässan i Kista i helgen. Inte direkt ett ställe för "klipp" men den här skönheten lockade mig. Jag vet inte riktigt vad det är, kanske en hög soppterrin. Den var turkos på insidan och hade ett urtag för slev/skopa i locket. Tyvärr ville säljaren ha nästan 800:- för den
Tillverkare: Gefle
Design: Arthur Percy
Serie/Modell: BE
Glasyr: NegroLast edited by DeBeer; 2010-10-04, 06:21.
Comment
-
Här med annan glasyr:Ursprungligen postat av DeBeer Visa inläggJag var på Antik & Kuriosa Mässan i Kista i helgen. Inte direkt ett ställe för "klipp" men den här skönheten lockade mig. Jag vet inte riktigt vad det är, kanske en hög soppterrin. Den var turkos på insidan och hade ett urtag för slev/skopa i locket. Tyvärr ville säljaren ha nästan 800:- för den
Comment
-
Favvo trio i repris :-)
Jag har redan visat upp de här i en annan tråd men de är värda att ses igen
Design: Mari Simmulson
Modell: IR+IF+IG
Glasyr: Mangania
Vad jag kommit fram till är att jag saknar tre modeller: IE i höjderna 12,5 eller 16,5cm + IH. Är det någon som springer på dem så skvallra gärna till mig

Comment
-
Sugen?
Var lite småsugen genom att det var Manganiaglasyren men är som sagt inte så het på Mannerheim......Ursprungligen postat av Andres Visa inläggOvanligt sköldpaddsfat, 21 cm, (som vi var flera här som budade på....)
Comment
-
Hummmm....*klurar*.... Klart intressant!!!! Det luktar gott!!! Glasyren känns rätt, formen likaså och kilmönstret liknar det som Percy har använt på modell BE!!! Har dock ALDRIG sett den tidigare varken i svart eller någon annan färg!!!Ursprungligen postat av mallezeilon Visa inläggKan denna lilla vas höra hemma här? Bortdiskade stämplar...
1. Hur stor är den?
2. Inga stämplar alls, inte ens en liten djupstämpel under glasyren i botten???
3. Söker den nytt hem???

Last edited by DeBeer; 2010-10-26, 23:15.
Comment
-
Onekligen riktigt imponerandeUrsprungligen postat av DeBeer Visa inläggEn liten del av vad jag har i skåpen

Där ser man vad målmedvetet samlande kan skapa
http://www.porslinsbloggen.se/
Comment
Comment