Fick trevlig respons på min tråd om semesterns fynd på Österlen, så tänkte att jag likaväl kunde komplettera med de fynd som semstervecka 2 bjudit på hittills:
Från vänster till höger främre och bakre raden:
-Hänkelvas - Atterberg - kan ej tyda märkning 1034, 4034, 9034/???. Någon som kan hjälpa?
-Kruka - Göran Andersson.
-Kruka - Hjördis Oldfors "City" - två storlekar.
-Teakask - Göran Andersson 3079G
-Fat - rött - ALT. Märkt 217
-Vas - Mari Simmulsson - "City" - märkt 8050M
-Golvvas - gul märkt Atteberg 2288.
- Golvvas - Göran Andersson 1034/66 alt 7034/66
- Vas Mari Simmulsson - märkt 4101M
- Vas blå - Ekeby, okänd.
Trotsade stormen i måndags kväll och kom över 5 krukor och en vas hos en trevlig dam i Hörby. Var särskilt nöjd med att kunna komplettera min lilla cityvas med två fina krukor i samma mönster. Vasen - se bild nedan - är ljusblå och endast märkt "Ekeby" vad jag kan se. Tror mig eventuellt kunna se ett VL - alltså Vicke Lindstrand, men är svårt. Dessutom extra svårt då det stor blommor i vasen för tillfället
. Någon som kan hjälpa mig med denna?
I onsdags blev det en liten tur till Trelleborg, där jag kom över två fina vaser, bägge formgivna av MS. Det som var lite kul är att den lilla orange vasen (MS 8050M) också heter "City". Kändes lite konstigt!? Förvisso olika formgivare, men ändå?!
Dagens tur till Löddeköpinge/Kävlinge var också lyckad. Kom över en fin golvvas formgiven av Atterberg för ynka 15 kr. Har försökt besöka den specifika loppisen två gånger tidigare, men inte lyckats pricka in när de hade öppet. Men va väl värt väntan!!
Sista semesterhelgen ligger framför en - får se vad som kan hinnas med
Från vänster till höger främre och bakre raden:
-Hänkelvas - Atterberg - kan ej tyda märkning 1034, 4034, 9034/???. Någon som kan hjälpa?
-Kruka - Göran Andersson.
-Kruka - Hjördis Oldfors "City" - två storlekar.
-Teakask - Göran Andersson 3079G
-Fat - rött - ALT. Märkt 217
-Vas - Mari Simmulsson - "City" - märkt 8050M
-Golvvas - gul märkt Atteberg 2288.
- Golvvas - Göran Andersson 1034/66 alt 7034/66
- Vas Mari Simmulsson - märkt 4101M
- Vas blå - Ekeby, okänd.
Trotsade stormen i måndags kväll och kom över 5 krukor och en vas hos en trevlig dam i Hörby. Var särskilt nöjd med att kunna komplettera min lilla cityvas med två fina krukor i samma mönster. Vasen - se bild nedan - är ljusblå och endast märkt "Ekeby" vad jag kan se. Tror mig eventuellt kunna se ett VL - alltså Vicke Lindstrand, men är svårt. Dessutom extra svårt då det stor blommor i vasen för tillfället
. Någon som kan hjälpa mig med denna?I onsdags blev det en liten tur till Trelleborg, där jag kom över två fina vaser, bägge formgivna av MS. Det som var lite kul är att den lilla orange vasen (MS 8050M) också heter "City". Kändes lite konstigt!? Förvisso olika formgivare, men ändå?!
Dagens tur till Löddeköpinge/Kävlinge var också lyckad. Kom över en fin golvvas formgiven av Atterberg för ynka 15 kr. Har försökt besöka den specifika loppisen två gånger tidigare, men inte lyckats pricka in när de hade öppet. Men va väl värt väntan!!

Sista semesterhelgen ligger framför en - får se vad som kan hinnas med
Comment