Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ursprungsland med denna stämpel "Terra"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Lupo, du måste fixa ränderna så locket och kannan passar ihop annars blir Gideon vansinnig!!

Comment

Krukan påminner litegrann om Arabias kruka Suvi. Tror att de rider lite på deras design. Att det är skarvar betyder bara att gjutformen varit i två delar. Själva krukan har gjutits i ett stycke.

Comment

Ursprungligen postat av Andres Visa inlägg
        Lupo, du måste fixa ränderna så locket och kannan passar ihop annars blir Gideon vansinnig!!
        Ja, JAG hade justerat så ränderna möttes, men bilden kommer från en kompis (=inte min kanna) som inte har den riktigt rätta "känslan för feeling" ; )
        Tack för tipset om Suvi-krukan. Den är lite elegantare tecknad, min mer naivt. Och snyggare med matt yta, min glänser som skoputs. Fast jag gillar cylinderformen på min, cylinder är aldrig fel!

Jag fattar inte varför det finns krukor helt utan skarvar så dekoren löper obruten runt om, när min ovan måste ha skarvar? Ja, om gjutformen är i två delar = två skarvar, men de andra då? Skarvlös gjutform? Jag tycker det känns som ett nerköp med skarvar. Jag gissar att Suvi inte stoltserar med några.
        Ser fram emot fler Terra-tillägg i den här tråden!

Lupo
        Last edited by Lupo Montegrigio; 2013-11-20, 22:14.

Comment

Working...
        X