Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp identifiera porslin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp identifiera porslin

Jag har fått ärva ett porslins-set av en äldre släkting och skulle vilja ha hjälp med att få reda på vad det är för något. Det har ingen märkning, den enda ledtråden är en gammal pris-lapp på en av delarna som visar att det såldes av Brännborns en gång i tiden (en snabb googling visar att Brännborns importerade porslin/keramik och sålde under 50-talet). Har haft kontakt med företaget (som idag är ett fastighetsbolag) men ingen där vet ursprunget till det här heller. Har sett att det här porslinet dyker upp titt som tätt på loppisar och auktioner, och det skulle verkligen vara kul att veta vad det är för något! Jag vet att det inte är La Poterie, eftersom La Poterie har en mörkare nyans och andra motiv än vad mitt porslin har.

Tacksam för hjälp!
    Bifogade filer

Nja, den prislappen är inte 1950-tal, den är nyare. Jag tycker kopparna snarast liknar något från 1990-talet. Brändborns var tydligen bland annat en ICA- butik i Ängelholm 1973-2003, det känns som en rimligare kandidat.

Det är tydligen ursprungliga samma ägarfamilj som fastighetsbolaget. 1987 registrerar man ett bolag för att driva en bosättningsaffär, jag tror kopparna sålts där.
    Last edited by FBQ; 2017-09-21, 08:54.

Comment

Ursprungligen postat av FBQ Visa inlägg
      Nja, den prislappen är inte 1950-tal, den är nyare. Jag tycker kopparna snarast liknar något från 1990-talet. Brändborns var tydligen bland annat en ICA- butik i Ängelholm 1973-2003, det känns som en rimligare kandidat.

Det är tydligen ursprungliga samma ägarfamilj som fastighetsbolaget. 1987 registrerar man ett bolag för att driva en bosättningsaffär, jag tror kopparna sålts där.
      Okej, ja det låter rimligare som du säger Har du mer information så är jag tacksam Vart fick du fram det där med bosättningsaffären? Jag hittar ingenting när jag letar...

Comment

Jag kan inte länka från mobilen. Jag hittade registrering av ett aktiebolag med namnet Brändborns som registrerades 1987. Bland verksamhetsområdena beskrevs bland annat en bosättningsaffär. Ica Maxi Ängelholm beskrev köpcentrets historia.

Comment

Working...
        X