Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med signatur, namn etc ..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med signatur, namn etc ..

Hejsan.
    Min särbo hade ärvt en del i porslinsväg och vi satt båda och försökte googla fram information om dessa utan något vidare resultat. Hittar inte stämpeln eller detta fatet någonstans och så snubblade jag in på detta forum av en slump.

Vad är det för namn på serien? Vem tillverkade det? När? Ja, all nyttig info är uppskattad.
    Tacksam för svar!

Tack på förhand
    /Richard & Camilla

Aluminia 1946, vet inte namnet på servisen.http://www.jamerantik.dk/kunstnersig...a.htm#Aluminia
    Last edited by FBQ; 2017-02-25, 11:53.

Comment

Ursprungligen postat av FBQ Visa inlägg
      Aluminia 1946, vet inte namnet på servisen.http://www.jamerantik.dk/kunstnersig...a.htm#Aluminia
      Aah, tack så hemskt mycket!

Comment

Tranquerbar-stellet, dekoration 11 på Vicoria-form. Både dekoration og form af Chr. Joachim De første steldele blev udført 1914 og stellet blev sat i produktion i 1918. Formerne er siden blevet modificeret flere gange.
        Kilde: “Aluminia Fajance 1862-1969” side 89 inkl. foto
        Bifogade filer

Comment

Mærkningen KF i en firkant, som kan ses på dit foto står for Københavns Fajancefabrik. KF i firkant blev benyttet 1923-24 i bedste masse og i Kunstfajance og fra 1927 til 1955 tilføjede man et tal. Hvis der står 1 ved siden af firkanten skal det tolkes som år 1927. Står der ikke noget der kunne være 1 ved firkanten?

Tranquerbar-stellet har også haft en særlig mærkning , en trekant med et T for Tranquerbar benyttet 1920-1958. Ses der ikke noget der kunne være en trekant til højre for selve Aluminia-stemplet. Står der også 1 ved trekanten?

Jeg synes, at det kan være svært at forstå diverse forklaringer om mærkningen hos Aluminia, og Tranquerbar har som nævnt haft sin egen mærkning - men dit fad kan være fra 1927.

Comment

Ursprungligen postat av DanskeBodil Visa inlägg
            Mærkningen KF i en firkant, som kan ses på dit foto står for Københavns Fajancefabrik. KF i firkant blev benyttet 1923-24 i bedste masse og i Kunstfajance og fra 1927 til 1955 tilføjede man et tal. Hvis der står 1 ved siden af firkanten skal det tolkes som år 1927. Står der ikke noget der kunne være 1 ved firkanten?

Tranquerbar-stellet har også haft en særlig mærkning , en trekant med et T for Tranquerbar benyttet 1920-1958. Ses der ikke noget der kunne være en trekant til højre for selve Aluminia-stemplet. Står der også 1 ved trekanten?

Jeg synes, at det kan være svært at forstå diverse forklaringer om mærkningen hos Aluminia, og Tranquerbar har som nævnt haft sin egen mærkning - men dit fad kan være fra 1927.
            Jag såg att det var ett streck under A:et i Denmark. Då borde det väl vara 1946?

Comment

Ursprungligen postat av FBQ Visa inlägg
              Jag såg att det var ett streck under A:et i Denmark. Då borde det väl vara 1946?
              Ja, det har du ret i! Jeg havde set din kommentar, men glemte helt årstallet, da jeg gik i gang med KF mærket. Jeg kan ikke forstå koblingen mellem DENMARK med stregen under A som er 1946 og så brugen af KF og trekant T for Tranquebar. Med årstallet 1927 tænkte jeg at det lignede et 1 -tal ved KF-firkanten, men det kan jo ikke passe ind med 1946.

Der står på side 150 i bogen:
              Genstande med vedføjet tal til mærke 8 (KF i firkant) +6 (Trekantet stempel med bogstavet T) Tranquerbar kan tidsbestemmes efter følgende tabel:
              1= 1927
              2= 1927-28
              3= 1928
              4= 1928-35
              5= 1936

Der står senere i teksten, at denne mærkning forsvinder helt i 1958.

Spørgsmålet må nu være, om der kan ses en nummerering, der svarer til fadets datering 1946 ? Hvilket tal står der ved KF mærket og er der en trekant for Tranquerbar?

Ja, jeg er förbryllat - eller hvad det nu hedder på svensk!
              Hilsen
              Bodil

Comment

Ja, det har du ret i! Jeg havde set din kommentar, men glemte helt årstallet, da jeg gik i gang med KF mærket. Jeg kan ikke forstå koblingen mellem DENMARK med stregen under A som er 1946 og så brugen af KF og trekant T for Tranquebar. Med årstallet 1927 tænkte jeg at det lignede et 1 -tal ved KF-firkanten, men det kan jo ikke passe ind med 1946.

Genstande med vedføjet tal til mærke 8 (KF i firkant) +6 (Trekantet stempel med bogstavet T) Tranquerbar kan tidsbestemmes efter følgende tabel:
                1= 1927
                2= 1927-28
                3= 1928
                4= 1928-35
                5= 1936

Spørgsmålet må nu være, om der kan ses en nummerering, der svarer til fadets datering 1946 ? Hvilket tal står der ved KF mærket og er der en trekant for Tranquerbar?

Hilsen
                Bodil
                Jag ser nu att fotot är lite suddigt, möjligen är det jag ser som ett streck under A:et bara en fläck eller något annat?

Bättre foton ccs. Gärna separata tydliga på KF-märket till vänster och Tranquebarmärket till höger :-)

Comment

Jeg er ikke i tvivl om, at det er en streg under A´ et. Ja, det ville være fint med flere fotos, hvis det skal kunne dateres.

Comment

1= 1927
                    2= 1927-28
                    3= 1928
                    4= 1928-35
                    5= 1936

Hilsen
                    Bodil
                    5=1936 -
                    Jeg glemste at få denne streg med, indikerer derfor 1936 - og frem til?

Comment

Working...
                    X