Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Vet någon vem som gjort fatet? - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vet någon vem som gjort fatet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vet någon vem som gjort fatet?

Jag hjälper ett dödsbo med att sälja vissa saker. Det här fatet har en mycket suddig stämpel. Finns det någon som möjligen vet tillverkaren, ålder, värde etc. Tacksam för alla upplysningar!
    Bifogade filer

Ursprungligen postat av IngerB Visa inlägg
    Jag hjälper ett dödsbo med att sälja vissa saker. Det här fatet har en mycket suddig stämpel. Finns det någon som möjligen vet tillverkaren, ålder, värde etc. Tacksam för alla upplysningar!
    Hej IngerB och välkommen till PES!

Stämpeln ser ut att vara från norska Porsgrund och fatets dekor är typisk för tiden kring sekelskiftet 1900. Värdet är nog ganska ringa. Möjligen är det mera lättsålt i Norge.

Comment

Tack!

Tack för hjälpen! Det var helt rätt att fatet tillverkats av Porsgrund. Jag skickade bilderna till deras kundtjänst och fick följande svar på frågn om de kunde bekräfta att fatet tillverkats av dem:
      "Du har et flott gammelt fat fra ca.1890.
      Vi finner modellen i priscuranten fra 1899 som modell nr.573.
      Dekoren er en håndkolorert ståltrykk med tidlig dekornummer og signatur.
      Verdi er alltid vanskelig avhengig av kjøper, men den burde kunne oppnå 1000 - 1500 ved et salg i Norge."

Comment

Roligt att kunna få bidra med lite hjälp på vägen, och kul att du fick kontakt med Porsgrunds kundtjänst. Bra att du skrev svaret du fick på PES. Det är kul för porslinsnördar som mig själv och en framtida källa för andra som letar information.

Comment

Working...
        X