Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Halv liten dam i porslin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Halv liten dam i porslin

Hej på er! Här kommer ytterligare en sak från min auktionslåda som jag undrar över. En liten söt dam som kanske varit med i en trollerinummer och blivit avsågad på mitten Hon saknar kropp från midjan ner, men det är så hon är tillverkad. Fyra hål i nederkant. Är det någon som har sett en sån här och vet om hon möjligtvis har haft någon nederdel? Fäste man något i hålen? En kjol eller något annat?

Click image for larger version

Name:	dam1.jpg
Views:	1
Size:	40,1 KB
ID:	660487Click image for larger version

Name:	dam2.JPG
Views:	1
Size:	38,0 KB
ID:	660488

Damen saknar sin kjol och fungerade som nåldyna.
    Här är en bild på hur hon sett ut på ett ungefär
    Köp och sälj Antikviteter Övrigt enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplats

Comment

Åh, ja, titta där! Gillar denna auktion också

Köp och sälj Porslinsdockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplats

Tack för hjälpen, Fröken F!

Comment

Visst kan hon ha sett ut som F F visar - först - men nog minns jag dem som "tehuvar" - för att hålla kannan (te - eller kaffe) varm under mina mostrars "syjuntor" på 40-talet!
        Hade noga koll då för då kunde det vankas små överblivna bakelser - inte att förakta under ransoneringens dagar!

Comment

Tackar bwh för informationen! Då har jag åtminstone två olika jobb som donnan eventuellt gjorde

Comment

Working...
          X