Undrar om någon känner igen? Vill ev göra affär men önskar veta lite mer. Hoppas på tur, eller snarare - skicklighet! Dessvärre enda bilden.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
signatur - hjälp
Collapse
X
-
Comment
-
Man kan tyda signeringen på fler sätt, som Atb till exempel.Ursprungligen postat av Lars M Visa inläggRubriken stämmer så jag hänger på med ett nytt objekt!
En liten skål med grepe och dekorerad med kvistar och hängen. Signaturen kan jag läsa som både Ao och Po och -41 är kanske årtal, så då bör åldern vara drygt 70 år. Någon som vet?
Därför vågar jag drista mig till att den lilla skålen kan vara ett elevarbete av Ingrid Atterberg, då hon gick på Slöjdföreningens skola i Göteborg.
Dekoren känns också atterbergsk.
Men det är klart, jag kan ha helt fel här.
Comment
-
Det är inte till någon större hjälp för identifieringen av Anna Lisa, men sägas kan ändå att såväl form som dekortyp vilar på äldre krukmakartradition främst från Kvidinge.Ursprungligen postat av Lars M Visa inläggVem är Anna-Lisa som gjort denna lilla kanna? Inte helt oäven med glasyr och färger.
Någon som vet?
Comment
-
Tack Gideon och god fortsättning!Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggMan kan tyda signeringen på fler sätt, som Atb till exempel.
Därför vågar jag drista mig till att den lilla skålen kan vara ett elevarbete av Ingrid Atterberg, då hon gick på Slöjdföreningens skola i Göteborg.
Dekoren känns också atterbergsk.
Men det är klart, jag kan ha helt fel här.
Jo, men så kan det vara. Den vänstra lodräta stapeln är ju lite kraftigare och då kan man få fram I A b, som i Ingrid Atterberg.
Comment
!
Comment