Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Falsk Rosa Ljung?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Falsk Rosa Ljung?

Fick som infall idag att kolla upp en av mina kära prydnadssaker - herren på bilden här nedan. Jag har sökt på internet i timmar men lyckas inte hitta honom, vilket får mig att tvivla på om det är en äkta Rosa Ljung eller kanske bara en falskt ditklistrad signatur? Utöver klistermärket saknar den signatur, men det gör kanske alla Rosa Ljungs egenproducerade verk?

Saken är den att jag vid flertalet tillfällen har sett likadana figurer, om än i andra färger, på loppisar lite överallt så den är med andra ord inte ovanlig. Om jag minns rätt finns det en dam i samma stil som "tillhör". Jag har tidigare trott att andra modeller varit kopior av Rosa Ljungs variant, men då jag inte alls kan hitta denna på internet börjar jag misstänka att den är falsk. Är det någon som har någon vettig teori eller bättre koll än mig?

Jag hittade dock en länk till något liknande på tradera, som också är märkt Rosa Ljung: http://www.tradera.com/rosa-ljung-ke...1112_186790281

Click image for larger version

Name:	IMG_3318.jpg
Views:	1
Size:	85,8 KB
ID:	658533Click image for larger version

Name:	IMG_3320.jpg
Size:	88,3 KB
ID:	658534Click image for larger version

Name:	IMG_3322.jpg
Size:	88,4 KB
ID:	658535Click image for larger version

Name:	IMG_3324.jpg
Size:	39,3 KB
ID:	658536

Tack på förhand!
    mazialen.
    Last edited by mazialen; 2013-07-22, 20:36.

Den ser väl helt OK ut.
    I’m a real mean bitch!

Comment

Jo, visst gör den det. Men jag tycker det är märkligt att jag inte kan hitta någonting om den alls på internet. Jag hade velat läsa om den och hennes andra, i så fall, mer ovanliga verk. Jag skriver inte för att jag är bitter ifall det skulle vara en oäkting, jag tycker om den lika mycket ändå, jag skulle bara vilja veta mer om den, därav funderingen

Jag är inte särskilt kunnig i ämnet och håller på att bygga upp mitt intresse, i synnerhet för sakerna jag själv har hemma.

För att vända på frågan ifall den är oäkta eller ej skulle jag kunna fråga: Är det någon som kan någonting om denna filur som jag sett så frekvent på loppisar men inte lyckas hitta någon information om? Eller överlag Rosa Ljungs mer ovanliga figuriner? Jag tänkte dock att jag fick mer uppmärksamhet med denna titeln, därav upplägget på inlägget
      Last edited by mazialen; 2013-07-22, 23:03.

Comment

Den är helt klart en Rosa Ljung figurin, har sett den ganska så ofta med eller utan etikett, har tyvärr inte mer information att bidra med. Vad jag vet så finns ingen skriven information om Rosa Ljung´s figuriner.
        I’m a real mean bitch!

Comment

Working...
        X