Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fat\bolle- hvor og hvem har laget det???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: fat\bolle- hvor og hvem har laget det???

Har dette fargerike fatet hjemme.Da det står på tysk bak,går jeg ut fra at dette er tyskprodusert.Men for et utrenet øye som meg,er stempelet for utydig til å tydes.Spør derfor om det er noen som vet mer?! Hvor,hvem og omtrent når dette er laget? Takknemmelig for all hjelpClick image for larger version

Name:	IMG_0448.JPG
Views:	1
Size:	24,2 KB
ID:	657604Click image for larger version

Name:	IMG_0449.JPG
Views:	1
Size:	27,8 KB
ID:	657605

Det ser ut som Willeroy & Boch, Mettlach.

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
      Det ser ut som Willeroy & Boch, Mettlach.
      Takk takk!Det ser ut som du har rett! Prver nå å finne sånn omtrent når den er laget,litt vanskelig å se om det er grønnt eller blått stempel.Ikke funnet noen lignende på nettet-enda!:-)

Comment

Jag tror att stämpeln kallas "The Mercury Mark" och användes 1874-1909. Men även efter 1930. Det är lite svårt att se på fotot, men kanske är det det senare alternativet som stämmer bäst???

Även årtalet brukade stämplas in, men detta brukade nog göras med årtalets sista två siffror, så tvåan man kan se här betyder nog inte 1902. Kanske finns det några fler siffror som går att tyda?

Last edited by hugo2; 2013-04-29, 07:32.

Comment

Tusen takk for bra tilbakemeldinger.I går kveld skrev jeg rett og slett en mail til Villeroy & Boch og spurte om de kunne hjelpe.Og det kunne de!Fikk svar allerede i dag! Fatet\bollen er produsert på midten av 1930-tallet,opp mot 1940. Det er i en serie av fargerik keramikk som ble kalt "Tholey" etter en liten landsby nær hovedkontoret Mettalac.Så nå vet vi det!

Comment

Ursprungligen postat av hugo2 Visa inlägg
            Jag tror att stämpeln kallas "The Mercury Mark" och användes 1874-1909. Men även efter 1930. Det är lite svårt att se på fotot, men kanske är det det senare alternativet som stämmer bäst???

Även årtalet brukade stämplas in, men detta brukade nog göras med årtalets sista två siffror, så tvåan man kan se här betyder nog inte 1902. Kanske finns det några fler siffror som går att tyda?

http://www.worthpoint.com/blog-entry...ach-date-marks
            Vet du om det finnes noen samlersider på keramikk??

Comment

Tänk att du fick svar så snabbt från Villeroy & Boch!

Jag vet inget om samlarsidor. Det är bara så att jag råkar ha delar av en gammal Villeroy & Boch-servis. Därför har jag lagt ned många timmars googlande på att hitta namn och ålder på servisen jag har (lyckades till slut!) och hittade då en del bra sidor om deras stämplar.

Comment

Ursprungligen postat av Vingen Visa inlägg
                Tusen takk for bra tilbakemeldinger.I går kveld skrev jeg rett og slett en mail til Villeroy & Boch og spurte om de kunne hjelpe.Og det kunne de!Fikk svar allerede i dag! Fatet\bollen er produsert på midten av 1930-tallet,opp mot 1940. Det er i en serie av fargerik keramikk som ble kalt "Tholey" etter en liten landsby nær hovedkontoret Mettalac.Så nå vet vi det!
                Rettelse: Selvsagt Mettlach-i Tyskland,ikke Mettalac som jeg hadde skrevet :-)

Comment

Working...
                X