Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vet någon var denna är ifrån? Musselmalet kopia?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Vet någon var denna är ifrån? Musselmalet kopia?

Hejsan!
    Har en marmeladburk eller lockurna, liknar musselmalet men med annan stämpel.
    Någon som har hum om värde?

Tacksam för svar!Click image for larger version

Name:	20130129 003.jpg
Views:	1
Size:	44,5 KB
ID:	656918Click image for larger version

Name:	20130129 002.jpg
Size:	36,1 KB
ID:	656917Click image for larger version

Name:	20130129 001.jpg
Size:	99,2 KB
ID:	656916

Meissen....finns otroligt många kopior i omlopp. Det finns säkert någon som kan bestämma falsk eller riktig här på PES. Välkommen hit..

Comment

Tack för snabbt svar!

Ja hur vet man om det är äkta eller inte, någon som vet vad man ska titta på?

Comment

Vänta du här skall du få se på proffsiga svar........

Comment

Jag tycker den ser äkta ut, men vad det är har jag ingen susning om. Lampfot? Locket hör definitivt inte ihop med underdelen. Annat material och annan dekor. Den slipade delen i mitten av underdelen och den målade dekoren på insidan av kragen säger att det ska vara någon mindre del i fördjupningen i mitten. Eventuellt i något helt annat material.

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
            Locket hör definitivt inte ihop med underdelen.
            Locket tycker jag ser ut att komma från något Holländskt med Delft dekor, medan "burken" är lökmönstrad (Zwiebelmuster).

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
              Jag tycker den ser äkta ut, men vad det är har jag ingen susning om. Lampfot? Locket hör definitivt inte ihop med underdelen. Annat material och annan dekor. Den slipade delen i mitten av underdelen och den målade dekoren på insidan av kragen säger att det ska vara någon mindre del i fördjupningen i mitten. Eventuellt i något helt annat material.
              Hallå,
              Ganska vanligt att lock och kärl inte är släkt. Men det där rektangulära hålet? Att det skulle vara för elsladd tvivlar jag på, det är mycket enklare och elegantare att borra längre ner. Ja, vad tror ni? So long....

Comment

Working...
              X