Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vas med underbar glasyr
Collapse
X
-
Vore ju förbaskat roligt. Och inte alls omöjligt:Ursprungligen postat av nobe Visa inläggGlasyren käns lite Hans Hedberg
M.v.h.
Comment
-
Nu är det säkert min avatarstöld som ställt till det igen, eller så har också Gideon hittat något stenliknande och svaret hamnat i fel tråd, men jag tackar och bockar ändå.Ursprungligen postat av emde Visa inläggWow, vilken härligt mönstrad rund sten du har hittat Gideon!
Vad gäller signaturen tycker jag att det går att maka ihop den med t.ex. denna på http://www.freeformsusa.com/ceramics...h/DSC_0469.jpg utan allt för mycket bändande...
M.v.h.
Comment
-
Jättetack Wasistdas och ännu ett tack till Emde! Trots att jag tyckt att den är förstklassig trodde jag att den skulle förbli ett ufo (har haft den ganska länge). Ju mer jag fingrade på den så började jag tro att vi skulle till andra sidan jordklotet och kanske till ett annat århundrade för att få fatt i keramikern. Men det här var kul. Min första Hedberg, om det nu är så.Ursprungligen postat av wasistdas Visa inläggFina saker du hittar påfemtevåningen.
Jättegrattis till den vasen. Riktigt läcker.
M.v.h.
Comment
-
Bäste Gideon,Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggVad häftigt.
Jag vill också hitta en Hedberg i mina lådor.
Men detta visar ju att okunnighet förr, lönar sig idag.
Sååå länge har jag inte haft den. Men den, och naturligtvis annat, har stått tillgängligt att fingra på nog länge för att Anna skulle tröttna på "sånt som inte har sin plats" tills jag fogligt stuvade ned dem i lådor och ett lager. Det är fortfarande väääldigt sällan jag blir positivt överraskad av mina bortglömda lådor. Dessvärre...
Och en tackar varmast för tipset tidigare idag. Kollar upp å det snaraste.
M.v.h.
Comment
-
Signering enligt gammal tradera auktion som jag tycker stämmer
Comment
-
Tusen tack igen Nobe för att du knäckte den här nöten åt mig,Ursprungligen postat av nobe Visa inläggSignering enligt gammal tradera auktion som jag tycker stämmer
http://www.tradera.com/valdigt-fin-h...1108_156792481
Med form, glasyr och nu signatur torde attribueringen nu vara skriven i sten.
M.v.h.
Comment
Comment