Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hallå keramiknördar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hallå keramiknördar

Så där, där fick jag väl till en rubrik som kan väcka intresse. Jo som sagt Ni i rubriken, vet Ni om att fotbolls EM har börjat? Det är väl tveksamt....men det är alltså Europamästerskapet i fotboll det handlar om. Dessa, mina lirare, kommer också från Europa, men om dom kvalificerat sig för deltagande i 2012-års slutspel tänker jag inte förtälja. Men Ni får gärna gissa på vilket land dom representerar.
    Bifogade filer

Höga kindben, då ska vi österut till.
    Mockba?
    Men det var väl ett för långt långskott.

Comment

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
      Höga kindben, då ska vi österut till.
      Mockba?
      Men det var väl ett för långt långskott.
      Det var ingen dum gissning Gideon, skjut en gång till lite längre väster och söderut.

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
        Det var ingen dum gissning Gideon, skjut en gång till lite längre väster och söderut.
        jag gissar på italien eller Bulgarien...pga färgerna i kläderna...kanske ett långskott de oxå

Comment

Ursprungligen postat av piaw Visa inlägg
          jag gissar på italien eller Bulgarien...pga färgerna i kläderna...kanske ett långskott de oxå
          Tyvärr piaw, nu sköt vi över målet och hamnade för långt ner.........

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
            Tyvärr piaw, nu sköt vi över målet och hamnade för långt ner.........
            då skjuter jag ett skott rätt in i värdlandet Polen o ser om jag lyckas då)) haha

Comment

Jag gissar på Ungern.

Comment

Även om simco möjligen får middagsmålet, så tar jag Tjeckien med chans på självmål.

Comment

Ursprungligen postat av piaw Visa inlägg
                  då skjuter jag ett skott rätt in i värdlandet Polen o ser om jag lyckas då)) haha
                  Ack så nära......
                  Ursprungligen postat av simco Visa inlägg
                  Jag gissar på Ungern.
                  Ja, då hamnar vi i Ungern så klart, stort grattis Simco.
                  Du kanske kan identifiera vekstaden/keramikern också för det kan inte jag.
                  To late, hann inte se Din målgång Gideon...........
                  Bifogade filer
                  Last edited by prylsnubben; 2012-06-10, 16:34.

Comment

Jag nöjer mig med att titta på, medan simco frossar i sig söndagssteken.

Men någon av de här keramikerna med G som initial i namnet, kan vara tänkbar:
                    Last edited by Gideon; 2012-06-10, 16:49.

Comment

Tack vad kul!

Jag har precis vaknat efter att ha somnat på soffan pga åskvädersmigrän.
                      Jag skulle tro att det är Margit Izsépy. Stämplingen ser likadan ut, förutom att den kursiva signaturen saknas men den verkar inte alltid finnas med.
                      Hon har tillverkat fler bollspelare också.

Comment

Jättetack Simco, visst verkar det vara Margit Izsépy, den lilla klisterlappen med numret är ju avgörande som jag ser det.

Comment

Working...
                        X