Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gröna keramiksejdlar med nakna damer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Gröna keramiksejdlar med nakna damer

Jag har sex stycken sejdlar i keramik som är rätt fräcka. Min undran är vem som skulle kunna ha designat dessa eller vilket glasbruk (keramikbruk) som ligger bakom.

Det enda jag vet är att mina farföräldrar fick dem i bröllopsgåva ngngång på säkert 50-60-talet. Jag har försökt att googla, men utan resultat. De har inga stämplar eller ngt i botten.

lågupplöst bild

högupplöst bild

Click image for larger version

Name:	sejdlarliten.jpg
Views:	1
Size:	37,0 KB
ID:	645843
    Last edited by simco; 2012-03-20, 06:51. Anledning: bifogat bild

Kan du visa bild på undersidan av sejdlarna?
    Jag tror att de kan vara gjorda av Folke Jernberg "FEJ"
    Här kan du se mer alster av honom: http://precisensan.com/antikforum/sh...t=fej+jernberg

Comment

Hej och välkommen till forumet GuTsaV!

Verkligen fina sejdlar som du har. Jag har lagt till bilden i ditt inlägg, om länken av någon anledning skulle brytas, så att man kan se föremålen som diskuteras.

Jag håller med luchur om att det skulle vara spännande att se bottnarna och hur de är signerade.

Luchur; du har väl en likadan mugg i annan glasyr? Nu när jag såg din fantastiska samling i länken, blev jag lika hänförd igen. Suuuuupersnyggt!!!!!
      Last edited by simco; 2012-03-20, 07:03.

Comment

Ursprungligen postat av simco Visa inlägg

Luchur; du har väl en likadan mugg i annan glasyr? Nu när jag såg din fantastiska samling i länken, blev jag lika hänförd igen. Suuuuupersnyggt!!!!!
        Jo det stämmer har 2 muggar i blåspräcklig glasyr. Men dessa verkar ha samma gröna glasyr som min Peter Pan och Draken Om de är till salu så är jag MYCKET intressserad

Comment

Jag är tyvärr mitt upp i en flytt just nu, så sejdlarna är nedpackade. Jag ska dock försöka fotografera undersidan på dem så fort jag har packat upp.

Comment

Working...
          X