Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vas signerad GA

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Vas signerad GA

En till vas här...Tacksam för all hjälp jag får, eftersom jag inte hittar nåt vettigt själv på nätet. Vet ni vem som signerade så här?
    Bonnie
    Bifogade filer

Jag läser signaturen som G A Ahnfelt 67, men finner ingen information.

Comment

Jag hoppas att det går att finna information/dokumentation om denna människa...

Comment

Tycker vasen har charm och är bra gjord, men hittar inte heller något på nätet eller i böckerna.
        Sveriges befolkning för 1970 hittar dock två G. A. Ahnfelt, som båda är kvinnor, födda 1902 resp. 1924. De fanns i Helsingborg och Lund.
        Uppsökande verksamhet (per telefon) hos möjliga släktingar, är det enda som kan ge resultat i det första steget.

Comment

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
          Uppsökande verksamhet (per telefon) hos möjliga släktingar, är det enda som kan ge resultat i det första steget.
          Jag får göra det.....
          Kan bli kul!

Comment

Jag är på gång! Den ena kvinnan hade 2 barn, så jag har mailat till hennes dotter.
            Spännande vad jag får för svar!

Comment

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
              Sveriges befolkning för 1970 hittar dock två G. A. Ahnfelt, som båda är kvinnor, födda 1902 resp. 1924. De fanns i Helsingborg och Lund.
              Läget är så här. G A Ahnfelt född 1924 har arbetat som lärare i hela sitt liv. Ingen keramik har funnits med i bilden där.
              Jag ska kolla upp G A Ahnfelt född 1902, men det blir svårt verkar det som... Tar lite tid...
              Bonnie

Comment

Working...
              X