Den här skålen är 5cm hög och 10cm diam. Tunn keramik. Signeringen kan vara PR. Om hjälp bedes.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Identifieringshjälp
Collapse
X
-
Ser nu att det kan vara BK.
Den lilla skålen påminner om Atterbergs sintergods. (vilket det inte är)Last edited by Kolmårdstrollet; 2011-02-25, 10:10.
-
Trevlig skål, som inte borde vara så svår att få grepp på, men..som alltid blir det...
BR, PR eller BK?
Tennglasering på rött lergods. Hm.
Inte så Törngrenskt kanske, men det skulle kunna vara Bonni Rehnqvist som signerat ett hoptryckt BR på liten yta. Det är bara det att jag endast sett svarta signeringar, som Du kan se härnedan.
Danske Peder Rasmussen är ett alternativ, men han signerade särskrivet.
BK då? Bromma Keramik? Nja, det vore svårsmält.
Är Du säker på att det inte finns en svagt avtryck av en rundstämpel under signeringen? Isåfall skulle vi kunna titta närmare på Laholm.
Det kan inte hjälpas, men den kroniska nackspärren har fastnat i ett danskt läge här.
Comment
-
Vahh??Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inläggHemmamåleri, tyvärr trollet.....
Kul att vara av motsatt mening denna gång.
Comment
-
Nää vet du vadUrsprungligen postat av prylsnubben Visa inläggHemmamåleri, tyvärr trollet.....
. Nog tror jag mig om att se skillnad på skit och pankaka
Inget hemmåleri.
Comment
-
Visst ser det runt ut innanför signeringen men jag kan inte tolka det som Laholms stämpel. Att jag tog till med Bonnie var för att få en reaktion. Nu är jag nästan säker på att det är ett hopskrivet BR.Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggTrevlig skål, som inte borde vara så svår att få grepp på, men..som alltid blir det...
BR, PR eller BK?
Tennglasering på rött lergods. Hm.
Inte så Törngrenskt kanske, men det skulle kunna vara Bonni Rehnqvist som signerat ett hoptryckt BR på liten yta. Det är bara det att jag endast sett svarta signeringar, som Du kan se härnedan.
Danske Peder Rasmussen är ett alternativ, men han signerade särskrivet.
BK då? Bromma Keramik? Nja, det vore svårsmält.
Är Du säker på att det inte finns en svagt avtryck av en rundstämpel under signeringen? Isåfall skulle vi kunna titta närmare på Laholm.
Det kan inte hjälpas, men den kroniska nackspärren har fastnat i ett danskt läge här.
Comment
-
Utifrån bilderna ser det lite hem-pulat ut. Spetsarna på stjärnan som sträcker sig ändå ut till kanten. Stjärnan påminner lite om bibi bregers mönster salix ( off topic)
Kan inte se ngn likhet med Bonnie R`s alster f.ö.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
Får försöka skaffa hjälp.
Comment