Som sagt, vem är designer och för vilken fabrik ?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ren gissning [ID: Pentik, Finland, Henrik Allert]
Collapse
X
-
Gefle?Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inläggSom sagt, vem är designer och för vilken fabrik ?p-son
-
Friskt vågat Polsson, men,men.Jag väntar lite med ledtrådar om jag fårUrsprungligen postat av Polsson Visa inläggGefle?
.
Comment
-
Vilken breddgrad ligger företaget på?Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inläggKom igen nu ! Detta är inte alldeles lätt=Skitsvårt !
MEN, rädes ej Du lilla hop
. Här kommer-Ledtrådar
.
Kopplingen, designern och just det företaget är svår att hitta.
Ledtråd 1. Designern-Var på tårna !
Ledtråd 2. Företaget-Gideons avatar kan var en ledtråd !
p-son
Comment
-
Jag är djuriskt "impad", så klart.Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inläggPentamotor!
Henrik Allert för Pentik, Finland
Kaptenen är bara ..............
.
Comment
-
Och vad sägs om ledtrådarnaUrsprungligen postat av Kaptenen Visa inläggPentamotor!
Henrik Allert för Pentik, Finland
.
Comment
-
Det är inte första gången Du lyckas Kaptenen, men jag kände nog lite bekräftelsebehov eftersom jag själv kände mig rätt nöjd med ledtrådarnaUrsprungligen postat av Kaptenen Visa inläggTack vare dina eminenta ledtrådar lyckades jag!
Gideons avatar i båten med kanske en Pentamotor.
På tå -alert
Och därefter googlade jag och fann ett fat med kaniner och figuriner i form av ripa och ren signerade HA.
.
Comment
-
prylsnubben och Kaptenen har helt tydligt inte satt sig, än mindre låtit sina fötter beträda en träbåt med tillhörande utombordare.
Är det bara segel och pladder om Penta som råder?
Det här älgverket som Allert smetat upp i form, gillar jag inte alls - än mindre att bli förknippad med ännu sämre motor. Som hette vad? Penta? Pentax?
Nej, bensinmotorn som det gick härligt att dra upp med rep i rotor heter, hör och häpna: CRESCENT
Det finns för övrigt en historia till denna bild. Faktiskt är den upptakten till ett äventyr med grannpojken Per den dagen och året 1968...
Dan innan tävlade vi med varann i bukten, om att köra våra båtar så nära det gick i passage.
Fem centimeter blev det i sista ronden och vi var lika bra.
Men sen var det dragkamp om en eländig brygga att dra i tre knop i tolv timmar.
Japp, ni läste rätt.
Dra en historia, så kommer jag med min sanna sen.
Comment
Comment