Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fåglar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    En bild skall det ju också vara med.

    Click image for larger version

Name:	Resize of 2011-09-10 003.JPG
Views:	1
Size:	47,1 KB
ID:	521578

    Comment


    • #77
      Snöripa från malmfälten

      Maud Nordwall har gjort denna lilla snöripa som sitter på en bit järnmalm och som magneten biter ordentligt på.
      Bifogade filer

      Comment


      • #78
        Köpte denna fina uggla idag. Från Alingsås keramik och Ulla Winblad.

        Click image for larger version

Name:	P9250811.JPG
Views:	1
Size:	55,4 KB
ID:	522283

        Comment


        • #79
          Och en fågel av Irma Yourstone på egen fabrik.

          Click image for larger version

Name:	P9170797.JPG
Views:	1
Size:	80,2 KB
ID:	522307

          Comment


          • #80
            Här kommer tre fåglar. Den gula är från Lars Drejare i Laholm och gåsen har tydligt angivet ursprung - Janne Fagerfäldt, Kulladal. Den bruna med W. kan jag däremot inte härleda även om jag sett signaturen tidigare. Någon?
            Bifogade filer

            Comment


            • #81
              Signaturen Ketty ser man ibland på keramik som inte är glaserad. Men här en liten grönglaserad fågel. Bakom sign döljer sig Dunja Martinac - f.-41. Någon affär eller verkstad finns inte på Kyrkogatan längre.
              Bifogade filer

              Comment


              • #82
                Två små fåglar

                Först en av Bengt Lindqvist från Ödsmål och sedan en av G.G. alltså Gösta Grähs.
                Bifogade filer

                Comment


                • #83
                  Ursprungligen postat av Bengt H. Visa inlägg
                  Tack så mycket för ytterligare bidrag till fågeltråden, Lars M och Orlando.

                  Nedanstående ugglefamilj är tillverkad av någon som jag tyvärr glömt namnet på. I varje fall var det en kvinna i Sollefteå-trakten.
                  Ursäkta min ytterst sena respons på denna tråds inlägg nr 35. Mormor eller morfar hade en liten ugglefamilj (likadant utförande) på träbit som jag nu tagit över. Den är märkt med Elsie och ett löv, inristat med glödritning, under träbiten. Vår familj har bott i Sollefteå-trakten i generationer så min ugglegrupp är troligen också köpt här.
                  Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...

                  Comment


                  • #84
                    Nog är det så, Bizan.

                    Nu har jag kommit på keramikerns namn. Elsie Granholm heter hon.

                    Numera är hon visst boende i Sollefteå, men jag har för mig att hon tidigare har bott någonstans efter vägen mot Ö-vik. Möjligen i Multrå.

                    Comment


                    • #85
                      Ursprungligen postat av Bengt H. Visa inlägg
                      Nog är det så, Bizan.

                      Nu har jag kommit på keramikerns namn. Elsie Granholm heter hon.

                      Numera är hon visst boende i Sollefteå, men jag har för mig att hon tidigare har bott någonstans efter vägen mot Ö-vik. Möjligen i Multrå.
                      Tack för fullständugt namn! Det blir så mycket roligare när man har det... En vacker dag kanske jag söker upp henne...

                      Mina ugglor kommer att dyka upp i uggletråden så småningon, när jag gjort det och det och det.
                      Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...

                      Comment


                      • #86
                        Här en trevlig liten fågel - 5 cm hög och med sign BS samt med tecken som kan tydas ZZ eller NN. Någon som vet?
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • #87
                          Fågelbordet får besök av en tidigare flera gånger sedd Hannesfågel och i sällskap med en av Lars Pagfeldt (1924 - 2001) och med nr 5 av 100. Här en länk till Pagfeldt men kanske mer att kika in till "blommor och bin"..... http://precisensan.com/antikforum/sh...Pagfeldt-Malmö
                          Bifogade filer

                          Comment


                          • #88
                            Lille fugl - 4 cm lang og 4,5, cm høj målt ved næbbet. Opfatter fuglen som gjort i raku. Der er en særlig signatur, rimelig tydelig,men ukendt for mig.
                            Er der nogen som genkender den lille fine fugl - og / eller kender signaturen? Jeg har købt den i den lokale genbrugs for 15 kr, og måske skulle jeg samle på små fugle (de fylder ikke så meget!)
                            Håber på svar - med tak for forhånd.
                            Bifogade filer

                            Comment


                            • #89
                              Tre fåglar.

                              Tre fåglar. Jag undrar om någon vet något om dessa keramikfåglar.Det finns en signatur under, men den är lite svårläst.Click image for larger version

Name:	SAM_2689.jpg
Views:	1
Size:	58,5 KB
ID:	569267Click image for larger version

Name:	SAM_2691.jpg
Views:	1
Size:	53,8 KB
ID:	569268Click image for larger version

Name:	SAM_2692.jpg
Views:	1
Size:	51,2 KB
ID:	569269

                              Comment


                              • #90
                                Står det Elsie och EG? Kanske Elsie Granholm?

                                Click image for larger version

Name:	hd_item_466586_7b4d28df88.JPG
Views:	1
Size:	36,2 KB
ID:	569270

                                Comment

                                Working...
                                X