Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Varifrån? [ID: Michael Andersen & søn, Bornholm ; Marzi & Remy, Höhr-Grenzhausen] - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varifrån? [ID: Michael Andersen & søn, Bornholm ; Marzi & Remy, Höhr-Grenzhausen]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Varifrån? [ID: Michael Andersen & søn, Bornholm ; Marzi & Remy, Höhr-Grenzhausen]

Var på loppis och snubblade över en skål och ett fat i härliga färger. Tittade på stämplarna/signaturerna i botten och de säger mig ingenting. Är det någon här som vet något om de?
    Bifogade filer
    Last edited by Kaptenen; 2011-02-27, 15:37.
    disobey - it's a law

Välkommen till forumet!

Den gröna skålen är tillverkad av Michael Andersen & søn på Bornholm.

Här kan du läsa lite mer...

Comment

Tusen tack!
      disobey - it's a law

Comment

Fatet är tyskt och tillverkat av Marzi & Remy i Höhr-Grenzhausen. Företaget grundades 1879 av Anton Marzi och Peter Remy. Stämpeln, om du vänder den upp och ner är en stiliserad drejskiva. Den visar att fatet är tillverkat före 1964 och förmodligen under 50-talet.

Comment

Jag är så imponerad av era kunskaper. Tackar ödmjukast för all information jag fått. Det kommer säkerligen fler bilder på några andra föremål jag behöver hjälp med. :-)
          disobey - it's a law

Comment

Working...
          X