Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 En bergsäker nolla... - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En bergsäker nolla...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: En bergsäker nolla...

Hallå alla fruktälskare,
    Har några gamla sparbössor i keramik. Har någon sett en liknande och kanske har någontinga att berätta blir jag glatt överraskad för jag räknar kallt med noll svar....so long...

PS. Brukar placera bössorna bland färsk frukt och det brukar bli många skratt och diverse kommentarer från gäster med livilig fantasi. Man skall duka med samtalsämnen.
    Bifogade filer

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
    Hallå alla fruktälskare,
    Har några gamla sparbössor i keramik. Har någon sett en liknande och kanske har någontinga att berätta blir jag glatt överraskad för jag räknar kallt med noll svar....so long...

PS. Brukar placera bössorna bland färsk frukt och det brukar bli många skratt och diverse kommentarer från gäster med livilig fantasi. Man skall duka med samtalsämnen.
    Hej Kim!

Maffiga äpplen. Ser verkligen naturtrogna ut.
    Jag har tyvärr inte mycket annat att säga om dem.

Men!
    Jag kommer osökt att tänka på en av "våra kända söner" häruppe.
    Nämligen keramikern Hans Hedberg (1917-2007) född i Köpmanholmen i Örnsköldsvik.
    Han var ju känd för sina frukter bl.a. äpplen. Fast i lite större format än dina.

Jag spräckte nollan, eller?

Ha det gott!
    /Lars

PS. Nedre äpplet är 12 cm. Klubbades på Bukowskiauktion (hösten -09) för 31000 kr
    Bra kilopris! DS.

Hans Hedbergs vid sitt museum i hemorten Örnsköldsvik. (foto från EXPRESSEN och Bukowskis)
    Bifogade filer
    Last edited by Lars F; 2010-12-09, 15:49.
    - - - - - - - - - -
    "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Comment

Det är skillnad på äpplen och äpplen

Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg
      Hej Kim!

Maffiga äpplen. Ser verkligen naturtrogna ut.
      Jag har tyvärr inte mycket annat att säga om dem.

Men!
      Jag kommer osökt att tänka på en av "våra kända söner" häruppe.
      Nämligen keramikern Hans Hedberg (1917-2007) född i Köpmanholmen i Örnsköldsvik.
      Han var ju känd för sina frukter bl.a. äpplen. Fast i lite större format än dina.

Jag spräckte nollan, eller?

Ha det gott!
      /Lars

PS. Nedre äpplet är 12 cm. Klubbades på Bukowskiauktion (hösten -09) för 31000 kr
      Bra kilopris! DS.

Hans Hedbergs vid sitt museum i hemorten Örnsköldsvik. (foto från EXPRESSEN och Bukowskis)

Hallå Lars,
      1-0 till MoDo mot övriga elitseriens all-star-team. Tack för det. Jo, den där Hedberg gillar jag också och lägger in en bild från mitt föräldrahem. Det är skillnad på äpplen och päron. So long..

Nej, det laddade inte, kanske för tung fil. Men på soffbordet stod alltid tre äpplen av HH.

Comment

Hedberg är bra, men han var nog knappt född, när Dina sparäpplen tillverkades, KvP.
        Inlägg 68 och framåt i den här tråden, visar likadana:

Ditt högra äpple är en solklar Tillinge, men den mörka kan ha gjorts på annat håll. Men snurra runt på båda, och se om formen är lika hos dem. Myntspringorna ser också ut att vara olika långa.

Comment

Hallå Gideon,
          Imponerad, 1-1, heja djurgårn, Tillinge, ca 1900. Det andra till vänster är inköpt i Italien, tror jag mig minnas. Tack och so long...

Comment

Working...
          X