Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svan tysk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Svan tysk

Hejsan på er,
    finns det nån som har en aning om var denna vackra svan har för historia. Den är märkt Germany under och är ca 15cm hög och ungefär lika lång. Är så nyfiken på när den är tillverkad och om den har ngt värde. Är även nyfiken på övriga figuriner på bilden, spec. det blå rådjuret. Kramar till er
    Bifogade filer

Ett tips för att få bättre svar, ta fler bilder, även på undrsidan av sakerna och på stämplar! Ju mer info du kan bidra med desto lättare är det att få hjälp av dessa superkunniga medlemmar som finns här tyvärr är jag inte en av de kunniga.

Comment

Den var ju väldigt lik svanen från Gefle. Kan de ha samma upprinnelse, tro?

Comment

Det liggande rådjuret kan vara importerat från Japan under 1950-talet.

Comment

kan-in

har kaninen någon märkning? vill du v.v och kolla och om det finns, lägga in en bild på märkningen?

Comment

Jo kaninen är märkt michelle cougant, är väl en sån där som dom hade smör i tror jag. Kan rådjuret vara japanskt, låter spännande. Har också sett en liknande svan nånstans som var svensk därför blev jag så nyfiken då denna var märkt germany. Tack snälla ni för svaren och om ngn har nån mer info så suger jag i mig allt som en svamp
            Stefan

Comment

Ursprungligen postat av stefanbergstrom Visa inlägg
              Jo kaninen är märkt michelle cougant, är väl en sån där som dom hade smör i tror jag. Kan rådjuret vara japanskt, låter spännande. Har också sett en liknande svan nånstans som var svensk därför blev jag så nyfiken då denna var märkt germany. Tack snälla ni för svaren och om ngn har nån mer info så suger jag i mig allt som en svamp
              Stefan
              Det underlättar alltid om du tar bilder på bottnarna! Så de saker som du vill ha mer information om får Du fotografera även om de inte har någon märkning.

Comment

Working...
              X