Vår förening har fått lite porslin till skänks och jag har fått uppgiften att försöka sälja det på Tradera. Det är ett antal glas och ett större antal delar från 2 kaffeserviser. Jag är medveten om att grejorna inte har något större värde, men det vore bra för kassan om jag hade några som helst uppgifter att bidra med då jag försöker sälja det. Någon som vet vad det är för typ av glas? Någon som känner till något om porslinet?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Föreningskassan
Collapse
X
-
Den första kaffeservisen är tillverkad vid Porzellanfabrik Schumann & Schreider (1905-1986) i Thierstein-Schwarzenhammer, Tyskland. (Förmodligen är den tillverkad någon gång under 1930-1950-talet.
Porcelain Marks & More - your one-stop resource for German and related porcelain marks and manufacturer history.
Den sista kaffeservisen är tillverkad 1930-50-talet av porslinsfabriken Thun i Böhmen, Tjeckien. Fabriken grundades 1794 och är fortfarande i drift.
Tyvärr lär det inte bli så stora pengar till föreningskassan, då denna typ av serviser inte efterfrågas. Utbudet är mycket stort eftersom de har använts som finserviser och därmed bevarats.
Comment
Comment