Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med svart skål och signatur

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med svart skål och signatur

Kan någon hjälpa mej med denna skålen? Finns en signatur som jag inte kan tyda.....svår att få bra kort på. En vild chansning att någon kanske känner igen den. Ni brukar ju fixa det mesta så jag har gott hopp
    Bifogade filer

Ser lite tyskt ut tycker jag.........
    Nej, det är inget loppspel.

Comment

Ursprungligen postat av Mochens_gubbe Visa inlägg
      Ser lite tyskt ut tycker jag.........
      Håller med. Försök ta en signaturbild igen. Fotringen var ju perfekt att se, men det är texten som behöver skärpas till...

Comment

Jag har försökt att få en bra bild på signaturen men det är omöjligt *suck*
        Ser ut som And/Anol med skrivstil Eller B/R i början

Comment

Har sett att det finns nån norsk som signerar med Arol...undrar om det är det som står på skålen? Hittar tyvärr inget att jämföra med. Ingen som kan visa en "Arol" signatur?
          Min är skriven med skrivstil.

Comment

Här finns några signeringar.
            De flesta stämplade, men även någon målad.

Comment

Hei! Arol har jeg sett med mange forskjellige signeringer, men jeg syns ikke jeg kan få bildet ditt til å ligne Arol (uansett hvordan jeg snur skjermen )
              Skålen derimot ligner veldig på 50-talls produksjon ved flere norske keramikkfabrikker. Så den kan godt være norsk, men også tysk eller italiensk. mvh pepita

Comment

Bengt......Jag har hittat signaturen!!! Texten är exakt men min saknar "kronan" över Arol.....annars är den identisk!!! Vad roligt att få fram lite mer om skålen!

Pepita...JO jag som kan snurra på skålen ser verkligen likheten med signaturen från ett par av de som Bengt skickade.... som Y332 och 9487..de är exakt lika utom "kronan på verket"
                TACK för hjälpen...nu tvekar jag inte. *kramar*

Comment

Jag har ju även en siffra intryckt "102" kan man hitta mer med sökning via den?

Comment

Working...
                  X