Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Osignerad lök

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Osignerad lök

Jag kom hem med den här tjusiga lökformade vasen idag. Den är osignerad och ca 18 cm hög. Är den någon som vet vem som är formgivare ? (Jag tycker att det känns lite som Mari Simmulson).

Tacksam för svar.
    Bifogade filer

likt hennes stil iaf

Comment

Den här typen av keramik har varit populär i inredningsbutiker i snart 10 år. Jag tror det blir svårt att hitta den riktiga bakgrunden för den.

Jag har lite svårt att tänka mig MariS eftersom strecken är lite för spontana, samt att man kan se resterna från gjutskarven som ett ljusare stråk tvärs över vasens buk.

Comment

Tack för infon Peter. Jag trodde den skulle vara äldre.

Comment

Det var ju tyvärr ingen info utan bara lite giss... En UE hade inte varit omärkt iallafall.

Comment

Även om undersidan är omärkt, så skulle det ändå vara bra att få se hur den ser ut.

Comment

Så här ser undersidan ut.
              Bifogade filer

Comment

Nåja, träplankorna är skarpare än vasens undersida. Använd kamerens macroläge nästa gång.
                Det här avsnittet ser ut att innehålla någonting:
                Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                  Nåja, träplankorna är skarpare än vasens undersida. Använd kamerens macroläge nästa gång.
                  Det här avsnittet ser ut att innehålla någonting:
                  Jag använde mobilkameran, ska ta ett bättre kort med den "riktiga" kameran ikväll.

Comment

Working...
                  X