undrar om någon känner igen den här färgglada skålen med lock den har måtten 18.5 cm hög med locket på och själva skålen utan lock är 13.5 cm hög och 12.5 cm i diameter på bredaste stället
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
färgglad skål med lock????
Collapse
X
-
Keramiken ser ut att vara riktigt ljus och porös. Något som vi knappt använder i norden. Jag tror på betydligt sydligare breddgrader och att den haft en etikett med Åhléns eller Mique på sig. Avsaknaden av stämpel är ofta en minst lika bra indikation som när stämpeln finns.
Comment
-
nja nu säger jag för en gångs skull emot dig peter den är ganska tung och bilderna blev inte särskilt bra men jag tror det är stengods och målningen och glacyren är för bra jag tror inte den är nyare än 1970-80 tal och locket ser exakt ut som på popkannan jag vet att jag sett den i nån bok eller antiktidning eller dylUrsprungligen postat av Peter S Visa inläggKeramiken ser ut att vara riktigt ljus och porös. Något som vi knappt använder i norden. Jag tror på betydligt sydligare breddgrader och att den haft en etikett med Åhléns eller Mique på sig. Avsaknaden av stämpel är ofta en minst lika bra indikation som när stämpeln finns.behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Likadan som den här (i fältspat)? Ursäkta men jag ser inte kopplingen...
Comment
-
nej jag tänkte fel där det medger jag, men jag har sett den någonstans och även tekanna och andra saker jag skall forska vidare den är alldeles för bra för att vara någon efteravpning eller lågpris affärssak såpass mycket kan jag peterUrsprungligen postat av Peter S Visa inläggLikadan som den här (i fältspat)? Ursäkta men jag ser inte kopplingen...
http://www.tradera.com/Tekanna-Pop-I...tion_100689251behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Jag har inte använt mig av några som helst värderingar vid mina försök att utröna härkomsten. "Bra" eller inte struntar jag fullkomligt i eftersom det ligger i betraktarens ögon. Tror också på 70-80-tal. Sättet att använda glasyrer av olika glansvärde känns inte heller som något utfört i Sverige (eller Norden).
Comment
Comment