Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

U-FORM - ett riktigt UFO?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• U-FORM - ett riktigt UFO?

Mått 13,8*13,8 cm. Vad kan det vara? Googling har inte gett mig någon vägledning.
    Bifogade filer

Inte vet jag men kan inte U-form betyda Ungsform?

Comment

Tack, alla idéer mottages tacksamt, fast det här föremålet är ingen ugnsform. Höjd över bordets yta är ca 1 cm. Fler förslag?

Comment

Finns det kanske nån firma som heter U-Form..om det kan var nåt gjort som reklam eller så

Comment

Jag tror att Kolmårdstrollet har rätt, att det är Ugnsform som avses, om än en liten sådan.
          Först tänkte jag på Uebelacker, som också hette Û Keramik, men nej. Istället tittar vi på I:et i hörnet och då går det upp ett ljus.
          Iittala ägde Höganäs Keramik AB från c:a år 2000 fram till nedläggningen 2008. Det finns en liten skillnad i typsnittet för i, men hypotesen får duga tillsvidare.
          Bifogade filer

Comment

Det finns ett VVS-företag i Sävar som heter U-form. Jag mejlade nyss till dom. Det är nog inte något högkvalitativt designobjekt i alla fall, men kanske en julklapp till norrländska rörmokare, på den tiden det fanns rökare

Comment

Gideon, jag hann inte läsa ditt svar innan jag postade mitt. Iittala, det var inte fy skam. Får se vad VVS-företaget säger

Comment

Working...
              X