Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpte på mig ett projekt!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Köpte på mig ett projekt!

Tyckte att dekoren på denna vas var riktigt vacker och samtidigt ville jag prova på att återställa ett objekt. När jag fick händerna på den så var den helt gul. jag tror den grönflammiga glasyren är den ursprungliga, men vet inte säkert. Vasen är helt omärkt, vad tror ni om ursprung. Jag tänkte först Nittsjö, men jag vet inte jag. Det gröna stämmer inte. Kör lite pö om pö med färgborttagningen, jag får väl lägga ut bilder som visar framskridandet.
    Bifogade filer

När jag såg bilden fick jag Gefle i huvet men kan ta bort det lika fort om du vill
    --eller hur det nu va.

Comment

Det är inte säkert att du kommer ner till en glasyr. Det kan ha varit målat oglaserat gods från den tiden också.

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
        Det är inte säkert att du kommer ner till en glasyr. Det kan ha varit målat oglaserat gods från den tiden också.
        Det stämmer nog bättre!

Comment

Projektet avslutat......................kom inte mer än halvvägs, men det var en härlig blågrön färg som kom fram. Tyvärr så var frun i huset lite oförsiktig och vasen är nu i väldigt många delar..................

Comment

Working...
          X