och innan dess vill jag att ni hjälper mig knäcka detta ägg (istället för nöt). Får finska vibbar, men har ingen aning egentligen. jag har fått för mig att de gillar det lystrade samt att signaturerna kanse ut som denna. Tror det står VIAST IL SD /39, men det kan också stå "vinst 12 SD 89", men känslan är mer 39 än 89. Lystrad glasyr med lite ålderskrackelering. Känner någon igen?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Snart är det påsk!
Collapse
X
-
Jag får tyvärr ingen go känsla när jag ser den här bilden.Ursprungligen postat av E.B. Visa inläggoch innan dess vill jag att ni hjälper mig knäcka detta ägg (istället för nöt). Får finska vibbar, men har ingen aning egentligen. jag har fått för mig att de gillar det lystrade samt att signaturerna kanse ut som denna. Tror det står VIAST IL SD /39, men det kan också stå "vinst 12 SD 89", men känslan är mer 39 än 89. Lystrad glasyr med lite ålderskrackelering. Känner någon igen?Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
-
Vinst 16/89. Antingen 89 vinster i dragningen eller i lotteriet 1989.
Jag är till 110% säker att det som står under är tillkommet långt efter själva äggkoppen. Men varifrån den är kan jag inte sia om. Ibland kan diametern på själva koppen vara en ledtråd, eftersom svensk standard på ägg har varit lite mindre än andra, sydligare. Men om det är en regel utan undantag vet jag inte.
Comment
-
Jag läste texten som Vinst, ibland är det trevligt att få lite back-up för vad man ser (det händer inte ofta) tack peterS.Ursprungligen postat av Peter S Visa inläggVinst 16/89. Antingen 89 vinster i dragningen eller i lotteriet 1989.
Jag är till 110% säker att det som står under är tillkommet långt efter själva äggkoppen. Men varifrån den är kan jag inte sia om. Ibland kan diametern på själva koppen vara en ledtråd, eftersom svensk standard på ägg har varit lite mindre än andra, sydligare. Men om det är en regel utan undantag vet jag inte.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
Comment