Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spisa ribb information

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Avstår från att svara på det eftersom jag inte vet hur man tänkte på fabriken. Det är iallafall inte kopior eller senare tillverkning.

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
      Det är iallafall inte kopior eller senare tillverkning.
      Hur kan du vara säker på det??

MVH Micke

Comment

Den senare tillverkningen är noga stämplad (de här ostämplade kopparna verkar vara från 50-talet ungefär. Tror inte man var så noga med att stämpla alla koppar då. Det finns gott om ostämplade koppar i alla prisklasser.
        Och kopior... Jag har efter 15 år i branchen fortfarande inte sett en enda kopia av Spisa Ribb. Det är helt enkelt för dyrt att kopiera dem.

Det finns knappt någon kopia som är billigare att tillverka än vad man får ut vid försäljning. De här gjordes i massor i rationell tillverkning. Om man skulle försöka pressa priset genom att göra en massproduktion av kopior så hade det nog märkts på utbudet. Kom ihåg att det är otroligt svårt att göra porslin (särskilt benporslin!). De enda kopiorna som jag har sett är på Flora Danica och Meissen-porslin. Då förstår ni att man måste komma upp i tusenlappar innan det lönar sig (och det är dessutom handmålat, vilket är lättare att lura ett otränat öga).

Nu väntar jag mig såklart att någon ska kunna presentera en falsk Spisa Ribb... Spännande!

Comment

Working...
        X