Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Berndt Friberg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Berndt Friberg

Är det något speciellt med denne herre? Har märkt att hans verk går för rejäla summor både på auktioner och Tradera mm. Berätta gärna för en som hittils bara lärt sig om Stig Lindberg och Lisa Larsson :-)

Finns mycket att läsa om Friberg. Ovan länk har du lite kort om honom och även några av hans alster.
    Pes är mitt google.

Comment

Tackar! Roligt att se så många av hans verk på samma sida... dock har jag lite svårt att förstå varför dessa stora summor men man kanske måste se hans verk på riktigt för att förstå storheten.

Vad har du för spännande vas som aliasbild? Den är verkligen fin.

Comment

Vad gäller Friberg, Kåge osv så tycker jag att man trots allt kan komma ganska "billigt" undan för att äga ngt av deras verk och detta trots att de tillhör några av våra största formgivare. Jämför priserna på Axel Salto exempelvis. Sen är det ju alltid efterfråga och utbud som styr. Spelar ju ingen roll hur pass skicklig du är om ingen köper det du gör.
        Med risk för att bli halshuggen, så tycker jag det är konstigare gällande priserna på Lisa Larsson. Men som sagt, det är ju efterfrågan som styr.

Min avatar bild är Okki Laine för Kupittaan Savi. Fortfarande en av mina favoriter i min hylla.
        Pes är mitt google.

Comment

Jag kan verkligen förstå att den är en favorit. Hur stor är vasen? Och vad roligt att jag fick lite fler namn att söka på, så sakteliga lär jag mig mer och mer.

Comment

Den är ca 15cm hög, du har bra smak
            Last edited by wasistdas; 2010-12-31, 00:05.
            Pes är mitt google.

Comment

Ursprungligen postat av eikei Visa inlägg
              Är det något speciellt med denne herre? Har märkt att hans verk går för rejäla summor både på auktioner och Tradera mm. Berätta gärna för en som hittils bara lärt sig om Stig Lindberg och Lisa Larsson :-)
              Hej, eikei!

Här finns en del om Berndt Friberg.

p-son

Comment

Working...
              X