Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Allt fabriken gör blir inte lyckat
Collapse
X
-
Det är skillnad på lort och pannkaka.Ursprungligen postat av LiljerikTror inte att säljaren vet hur Gutavsbergsblommor ser ut, tycker att det är lite vilseledande.
Så här ser mina Gustavsbergsblommor ut, och de är snygga!
Vecklavasen är i alla fall totalförstörd. Dina rara blomster är något helt annat det se!
Comment
-
Gustavsberg släppte några olika dekorer på veckla... Har sett båg-(båt-)former i guld och svart, bokmärkesblommor i guld och svart samt dessa poplykroma bokmärkesblommor. Ja, man undrar vem de var gjorda för.
Måstemåstemåste inte alls, alltså...
Comment
-
Jag bara ÄLSKAR detta forum där man får lära sig det ena och det andra!Ursprungligen postat av Peter SGustavsberg släppte några olika dekorer på veckla... Har sett båg-(båt-)former i guld och svart, bokmärkesblommor i guld och svart samt dessa poplykroma bokmärkesblommor. Ja, man undrar vem de var gjorda för.
Måstemåstemåste inte alls, alltså...
Tack Peter!
Comment
-
Då vet vi alltså vilka Gustavsberg hade i tankarna när man släppte dekoren...
Dom var ju inte dumma, alltså. Jag har läst beskriningar av hur de säljare som verkade på fältet kom tillbaka till fabriksledningen och berättade "Nej, de är totalt osäljbara. Folket vill ha blommor!" (men det gällde inte specifikt veckla-föremålen. Har för mig det var på Gefle eller Rörstrand).
Comment
Comment