Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allt fabriken gör blir inte lyckat

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Allt fabriken gör blir inte lyckat

Formen & dekoren motarbetar varandra!

Måstemåstemåste bara vara nån såm gått kvällskurs i porslinsmålning som gått loss på alla vita porslinsytor.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

Ursprungligen postat av Ballonggreven
      Måstemåstemåste bara vara nån såm gått kvällskurs i porslinsmålning som gått loss på alla vita porslinsytor.

Ja, inte var det vackert!

Comment

Usch

Riktigt förskräckligt, kan aldrig vara formgivaren som designat blommorna!

Comment

Tror inte att säljaren vet hur Gutavsbergsblommor ser ut, tycker att det är lite vilseledande.
          Så här ser mina Gustavsbergsblommor ut, och de är snygga!
          Last edited by Liljerik; 2008-05-01, 07:39.

Comment

Ursprungligen postat av Liljerik
            Tror inte att säljaren vet hur Gutavsbergsblommor ser ut, tycker att det är lite vilseledande.
            Så här ser mina Gustavsbergsblommor ut, och de är snygga!
            Det är skillnad på lort och pannkaka.
            Vecklavasen är i alla fall totalförstörd. Dina rara blomster är något helt annat det se!

Comment

Gustavsberg släppte några olika dekorer på veckla... Har sett båg-(båt-)former i guld och svart, bokmärkesblommor i guld och svart samt dessa poplykroma bokmärkesblommor. Ja, man undrar vem de var gjorda för.
              Måstemåstemåste inte alls, alltså...

Comment

Ursprungligen postat av Peter S
                Gustavsberg släppte några olika dekorer på veckla... Har sett båg-(båt-)former i guld och svart, bokmärkesblommor i guld och svart samt dessa poplykroma bokmärkesblommor. Ja, man undrar vem de var gjorda för.
                Måstemåstemåste inte alls, alltså...
                Jag bara ÄLSKAR detta forum där man får lära sig det ena och det andra!
                Tack Peter!

Comment

Med risk för att bli totalt utmobbad så får jag säga att inte ser vad som är så förskräcligt med blommorna...Ibland kanske man ska vara tyst?

Comment

Då vet vi alltså vilka Gustavsberg hade i tankarna när man släppte dekoren...
                    Dom var ju inte dumma, alltså. Jag har läst beskriningar av hur de säljare som verkade på fältet kom tillbaka till fabriksledningen och berättade "Nej, de är totalt osäljbara. Folket vill ha blommor!" (men det gällde inte specifikt veckla-föremålen. Har för mig det var på Gefle eller Rörstrand).

Comment

Working...
                    X