Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite bilder så här på nattakvisten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ja att det varit stor variation under årens lopp på fotpinnars utseende
    från olika glasbruk, det är helt säkert.
    Hirvi
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Nu förstår jag riktigt bra Hirvi, en bild säger mer... visst är det så ibland. FBQ får läsa igenom ditt inlägg och kolla lite på mina glas senare, nu är det full fart här.
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
        Trevliga glas och bra bilder på demsamma. Får kanske börja se möjligheterna i bildskärmen. Att börja samla udda glas kanske vore något även för en annan.
        Gör du inte redan det?
        Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Glas har jag inte direkt samlat menköper naturligtvis när något dyker upp. Vill inte påstå att jag direkt letar glas.
          KUl med lite verktyg Hirvi. Minns en auktion för många år sedan när det såldes en större post med verktyg från glastillverkning. Om jag kommer ihåg rätt så fick auktionisten inte många kronor för verktygen. Hade det varit idag så hade jag förmodligen köpt posten. Tiden förändras och vi med den.

Comment

Ja det är kul med verktyg från Glashyttor Ulferic, synd att du inte slog till då,
            men så är det, i regel är verktygen gamla, här i Fåglavik var många verktyg
            sedan bruket startade, det var ingen som ville ha något nytt, vad gäller handverktygen, vissa skärsaxar mm var guld värda, dom gick i arv,
            att ge en mästare en ny drivsax, det gick inte, den gamla hade rätt känsla i handen.
            Hirvi
            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Jo handverktyg är det ngt speciellt med. Själv försöker jag ju få tag i sotarredskap men det är inte lätt, redskapen kasserades ju när de var utslitna.
              Jag kan nog behöva se fler glasredskap, mest för att förstå glastillverkning. Det är så fascinerande med glas, de tillverkas i flytande tillstånd och sedan är de evinnerliga. Märkligt!!
              Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Working...
              X