Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gräddkannor och sockerskålar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Annette...dina rökfärgade är från elme modellen heter storfacett,,,även den lilla rosa är från elme..mvh Lars

Comment

Hej Karin p-v vilka härliga gräddkannor! Jag är nyfiken på kanna nr fyra av dina, vet du något om den? Hittade en sån på kupan igår, för en femma.

Comment

Ursprungligen postat av engelsson Visa inlägg
        Hej Karin p-v vilka härliga gräddkannor! Jag är nyfiken på kanna nr fyra av dina, vet du något om den? Hittade en sån på kupan igår, för en femma.
        Kannan nr 4 kommer från Eda, mönstret heter Lasse. Den finns avbildad i Lersjös bok Glas från Eda, på sidan 148; gräddkanna, liten 2382.

Comment

Små kannor

Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
          Trevliga små glaskannor du har Söffe, nästan leksaker väl,
          det var säkert lite knöligt att klippa upp och handdriva dessa på puntel,
          jag gillar dom!
          Hirvi
          Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
          Söffes sista kanna ser ut att vara en leksakskanna, alltså för barn. Hade en liknande från Rörstrand.
          Kul att ni gillar mina kannor"! Jag beundrar också dem som fått till de där små kannorna! "Kaffekannan" är nog ändå för stor för att vara en leksakskanna. Kan numreringen ge ledtråd eller betyder det bara tillverkningstid?
          Söffe

Comment

Även jag kom på.

Denna strösockerskål köpte jag på Limmareds Auktionen i Lördags.De är en Limmredsskål, vet ej ålder,kan någon kanske? Den är stor så den passar bäst till strösocker å den är tung.
            Bifogade filer

Comment

Mitt bidrag.

Trevlig tråd, mitt bidrag som jag inte kunde motstå att köpa.
              Bifogade filer

Comment

Den här tycker jag om. Enligt Hirvi är det inte helt lätt att åstadkomma hålet.
                Bifogade filer
                ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

får väl bidra med två av mina, har även några i pressglas men ofotade än så länge
                  Bifogade filer
                  livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Ursprungligen postat av KrB. Visa inlägg
                    Trevlig tråd, mitt bidrag som jag inte kunde motstå att köpa.
                    Men nu blir jag riktigt avis. Så fina delar!! Pukeberg eller Engshyttan.
                    Fireflites sista snipa, måntro att det är uranglas?!! riktigt söt form!
                    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Enshyttan/nybro, med stor sannolikhet.

Comment

fyndade en pressglas snipa idag ska fotografera den och en annan jag har av pressglas, en av dom är lite udda med rena linjer

Comment

Jättetrevlig tråd med alla dessa fina gräddsnipor å sockerskålar,trodde inte de fanns sådana mängder kvar de ska ju slängas allt!

Comment

Här kommer en normalstor gräddkanna med några förkrympta kompisar
                            Bifogade filer

Comment

här kommer två okändingar har inte en aning vem som gjort dom men gillade formen
                              Bifogade filer

Comment

säg inte att det är slut snipor i stugorna =) vill juh se fler gobitar

Comment

Working...
                                X