Annette...dina rökfärgade är från elme modellen heter storfacett,,,även den lilla rosa är från elme..mvh Lars
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gräddkannor och sockerskålar
Collapse
X
-
Kannan nr 4 kommer från Eda, mönstret heter Lasse. Den finns avbildad i Lersjös bok Glas från Eda, på sidan 148; gräddkanna, liten 2382.Ursprungligen postat av engelsson Visa inläggHej Karin p-v vilka härliga gräddkannor! Jag är nyfiken på kanna nr fyra av dina, vet du något om den? Hittade en sån på kupan igår, för en femma.
Comment
-
Små kannor
Ursprungligen postat av Hirvi Visa inläggTrevliga små glaskannor du har Söffe, nästan leksaker väl,
det var säkert lite knöligt att klippa upp och handdriva dessa på puntel,
jag gillar dom!
HirviKul att ni gillar mina kannor"! Jag beundrar också dem som fått till de där små kannorna! "Kaffekannan" är nog ändå för stor för att vara en leksakskanna. Kan numreringen ge ledtråd eller betyder det bara tillverkningstid?Ursprungligen postat av Äjth Visa inläggSöffes sista kanna ser ut att vara en leksakskanna, alltså för barn. Hade en liknande från Rörstrand.
Söffe
Comment
-
Men nu blir jag riktigt avis. Så fina delar!! Pukeberg eller Engshyttan.Ursprungligen postat av KrB. Visa inläggTrevlig tråd, mitt bidrag som jag inte kunde motstå att köpa.
Fireflites sista snipa, måntro att det är uranglas?!! riktigt söt form!Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment

Comment